Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dworzec we Wrzeszczu otwarty! Jak ocenili go pasażerowie?

Pasażerowie mogą korzystać z nowego obiektu dworcowego w gdańskim Wrzeszczu. W czwartek 30 listopada o godz. 8 rano PKP SA oddały obiekt po ponad 2-letniej budowie.
Dworzec we Wrzeszczu otwarty! Jak ocenili go pasażerowie?

Autor: Karol Uliczny | Zawsze Pomorze

Dworzec we Wrzeszczu już służy pasażerom

Otwarcie odbyło się bez oficjalnych uroczystości. Ok. godz. 8, obsługa obiektu uruchomiła rozsuwane drzwi, dzięki czemu na dworzec Gdańsk Wrzeszcz mogli dostać się pierwsi podróżujący. W jasnej przestrzeni holu, który jest reprezentacyjną częścią nowego budynku, zastali pięć okienek kasowych, ławeczki dla kilkunastu oczekujących na pociąg, a także pulpity ze schematami tuneli, peronów i wyjść oraz kilka zdjęć na ścianie przedstawiających wcześniejsze dworce funkcjonujące we Wrzeszczu. Pomieszczenie jest estetyczne i bardzo dobrze doświetlone dzięki zastosowaniu dużych przeszkleń, choć raczej mniej przyjazne od tego jak wizualizowano je zapowiadając metamorfozę. Niektórzy zaczepieni przez nas podróżni, stwierdzali wręcz, że bliźniaczo podobne do wcześniejszej wersji dworca, z tym, że obszerniejsze i zdecydowanie bardziej schludne.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Gdański dworzec najpiękniejszy! Tak zdecydowali pasażerowie

- Nowocześnie, bielutko, czysto - tak jak powinien wyglądać dworzec – oceniła Małgorzata Prydel, mieszkanka Wrzeszcza. – Nie ma co narzekać. Tak długo czekaliśmy, że teraz trzeba się cieszyć. Szkoda tylko, że te ławki metalowe. Trochę zimno, gdy dłużej się posiedzi...

Tak dworzec we Wrzeszczu prezentował się na wizualizacjach przygotowanych przed rozpoczęciem budowy.

- Za mały. Wrzeszcz zasługuje na zdecydowanie większy dworzec – skomentował jednak podróżny, przysłuchujący się opinii naszej rozmówczyni.

Być może oceny pasażerów poprawią się, gdy wszystko będzie już funkcjonować tak, jak powinno. W czwartek nie działały jeszcze tablice informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. W strefie obsługi podróżnych brakuje m.in. bankomatu oraz automatu z przekąskami, mimo, że wygospodarowano na nie miejsce. Niewykluczone, że w holu pojawią się też stoliki piekarnio-ciastkarni, która zajęła jeden z lokali usługowych.

Elewację dworca wykonano ze stali i szkła, co nadało budynkowi industrialnego charakteru. Na perony można dostać się pomijając hol, wejściem umiejscowionym mniej więcej w środku budynku. W pobliżu zejścia do tunelu prowadzącego na perony, umiejscowiono toalety oraz trzy lokale handlowo-usługowe. Dworzec ma być bardziej bezpieczny i dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zlikwidowano bariery architektoniczne i wprowadzono różnego rodzaju usprawnienia, jak ścieżki prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille`a, tablice dotykowe z planem dworca i jego otoczenia, a przy kasach biletowych, urządzenia wzmacniające sygnał w aparatach słuchowych. Są też toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W bezpośrednim otoczeniu dworca ułożono nowe chodniki, a przy wejściu głównym do holu dworca zamontowano stojaki rowerowe. Inwestycja kosztowała PKP SA ponad 13 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama