Portal system fala.pl już działa. Można się rejestrować
Portal systemfala.pl służy przede wszystkim do utworzenia konta pasażera i zarządzania nim przez użytkownika, który dostosuje parametry podróży do własnych potrzeb. Samodzielnie wprowadzi też uprawnienia do ulg obowiązujących na terenie konkretnej gminy. Wdrażanie systemu odbywa się etapami. Docelowo, w momencie oficjalnego startu Fali, zaplanowanego na 15 grudnia 2023 r., w portalu systemu Fala będzie można:
- zaplanować podróż,
- podpiąć kartę płatniczą,
- zasilić pieniędzmi e-Portmonetkę
- czy wygenerować fakturę,
- a także przeglądać historię przejazdów.
PRZECZYTAJ TEŻ: Zamieszanie z Falą. Co od lipca czeka pasażerów na Pomorzu?
– Zapraszamy do logowania szczególnie mieszkańców Lęborka, Pucka, Władysławowa i Chojnic, ponieważ to w ich miastach Fala pojawi się najszybciej w ramach opcji podróży z kartą Fala lub kartą bankową. Cieszy nas, że krótko po upublicznieniu portalu mamy już zarejestrowanych 400 użytkowników – mówi Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica. – Aby z końcem roku w pełni korzystać z rozwiązań systemu, warto się zarejestrować i założyć, a następnie spersonalizować, konto w portalu. Można też dodać kartę płatniczą, podobnie jak w innych systemach zakupowych.
Oczywiście, portal jest dostępny dla każdego mieszkańca województwa pomorskiego, jednakże w najbliższych dwóch miesiącach przydatny będzie tylko dla pasażerów w wymienionych wcześniej miastach. Dopiero pod koniec roku dołączą do nich Słupsk, Gdańsk, Gdynia i Sopot. W przypadku Gdańska, trwa proces integracji z kartą mieszkańca, co pozwoli na korzystanie z niej także w systemie Fala. O szczegółach spółka będzie informować w odrębnych komunikatach.
PRZECZYTAJ TEŻ: W Trójmieście system FALA ruszy 15 grudnia. Jako pierwsi skorzystają mieszkańcy Lęborka
System Fala a bezpieczeństwo
Po pierwszym zalogowaniu w portalu konto użytkownika wymaga zindywidualizowanych ustawień, więc zapewnia dostęp tylko do wybranych funkcji. Aby korzystać w pełni z dostępnych możliwości systemu, warto dokonać personalizacji, która odbywa się w kilku prostych krokach:
- uzupełnienie danych osobowych,
- ustawienie kodu PIN do przeprowadzenia autoryzacji,
- zatwierdzenie wymaganych zgód,
- a także wprowadzenie przysługujących ulg.
PRZECZYTAJ TEŻ: Coraz bliżej instalacji systemu FALA na Pomorzu
Organizator systemu zachęca również do dodania zdjęcia. Jest to opcja, ale w przyszłości może ułatwić podróżowanie.
– Dane pasażerów w systemie Fala są w pełni chronione, zgodnie z przepisami RODO – zapewnia organizator systemu. – Wszelkie dane karty płatniczej i rachunku bankowego są zabezpieczone. Podobnie transakcje płatnicze dokonywane przez użytkowników w systemie Fala. Poprzez portal będą one możliwe w grudniu za pośrednictwem operatora płatności certyfikowanego przez Komisję Nadzoru Finansowego, a międzynarodowa norma wydana przez Payment Card Industry Security Standards Council zapewni wysoki i spójny standard w każdej sytuacji podczas przetwarzania danych posiadaczy kart płatniczych (Visa, Mastercard).
Czy karta Fala jest konieczna do podróżowania z systemem? Jak działa?
Karta Fala będzie pełnić funkcję identyfikatora pasażera. Będzie zatem pomocna osobom, które regularnie korzystają z komunikacji miejskiej, kupują bilety okresowe lub korzystają z ulg. Można stosować ją wymiennie z innymi identyfikatorami (nośnikami) w systemie. Ponadto, warto pamiętać, że podróżować można też po prostu z własną kartą płatniczą. Ona również może być przypisana na stałe do naszego konta – zamiast karty Fala. W takiej sytuacji, do urządzenia kontrolera biletów przykłada się właśnie kartę płatniczą. Docelowo podobną rolę spełni też telefon z aplikacją Fala.
Wniosek o kartę Fala można złożyć w portalu systemfala.pl w zakładce „zgłoszenia”. Tam też będzie można zobaczyć wzór karty, wgrać swoje zdjęcie. Docelowo w portalu użytkownik będzie miał możliwość wyboru sposobu odbioru karty:
- w Punkcie Obsługi Klienta
- lub z dostawą pocztową na wskazany adres.
PRZECZYTAJ TEŻ: Przekonywali do Fali. System znów opóźniony, ale bilety nie tak drogie, jak zapowiadano
Kartę będzie można zamówić również bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta systemu. Pierwsza będzie wydawana bezpłatnie, a okres jej ważności wynosi pięć lat.
Karty można użyć w czytnikach i falomatach w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na przystankach kolejowych – w celu rozpoczęcia lub zakończenia podróży. Będzie też przydatna do okazania podczas kontroli biletów w transporcie publicznym oraz w Punkcie Obsługi Klienta.
Napisz komentarz
Komentarze