Od lat wskazywano, że barierą rozwoju turystyki wodnej w Krynicy Morskiej jest m.in. ograniczenie wykorzystania portu jachtowego i pasażerskiego. Głębokość w okolicach pirsu pasażerskiego i jachtowego stale się zmniejszała, do zaledwie 1,3 m. W rezultacie utrudnione było cumowanie i postój jachtów, dla niektórych jednostek port był wręcz niedostępny. Przeprowadzono szerokie konsultacje pod hasłem „Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej". Rezultatem było podjęcie projektu rozbudowy i modernizacji pirsu pasażerskiego, w powiązaniu z rozbudową portu jachtowego.
W największym skrócie - chodziło o rozbudowę pirsu pasażerskiego oraz wydłużenie nabrzeża wraz z zabezpieczeniem skarpy w Krynicy Morskiej, dla zmniejszenia falowania wewnątrz portu, przy zachowaniu warunków dobrej nawigacji na podejściu do i wyjściu z portu. Jak to wygląda w szczegółach?
- Pirs pasażerski został wydłużony z o 65 m z wcześniejszych ok. 100m; umożliwi to bezproblemowe cumowanie statków pasażerskich oraz jednostek Urzędu Morskiego;
- Szerokość wejścia do portu wyniesie obecnie 38 m, co skutkować będzie zmniejszeniem falowania wewnątrz portu;
- Od narożnika nasady pirsu w stronę ulicy Gdańskiej wydłużone jest nabrzeże postojowe o długości 50 m;
- Brzeg wschodni i północny zostaną umocnione w kierunku ul. Gdańskiej.
Dodać do tego trzeba położenie nowej nawierzchni na szlakach pieszo-jezdnych oraz nowy parking na 22 stanowiska za zjazdem z ul. Gdańskiej. To wszystko powinno zaprocentować już w trakcie tegorocznego sezonu turystycznego, kiedy przewidywany jest przyjazd wielu odwiedzających Mierzeję Wiślaną także za sprawą nowego kanału żeglugowego Nowy Świat.
Napisz komentarz
Komentarze