Do osób, które niedawno korzystały z usług lekarza specjalisty, może zadzwonić ankieter działający w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia, który poprosi o odpowiedzi na kilka pytań.
- Przedmiotem zainteresowania ankietera będą kwestie związane z zapisywaniem się na wizytę, zachowaniem pracowników rejestracji, zaangażowaniem lekarza w proces leczenia, zrozumieniem przez pacjenta przekazywanych informacji i zaleceń
oraz możliwością polecenia placówki na przyszłość - wylicza Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego oddziału NFZ. - Pacjenci przyznawać będą w tych kategoriach oceny w skali od 1 do 10 punktów.
Ankiety są całkowicie anonimowe. Ankieterzy znać będą jedynie numer telefonu pacjenta, jego płeć, oraz nazwę placówki, w której korzystał z leczenia. Nie będą natomiast znać imienia i nazwiska osoby, do której dzwonią, jej numeru PESEL oraz informacji o charakterze udzielonego pacjentowi świadczenia. Ankieterzy zobowiązani są do uprzedzania, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tożsamości ankieterów i zadawanych pytań można kontaktować się z całodobową bezpłatną infolinią NFZ o numerze 800-190-590. Badania przeprowadzane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 18.
Jak czytamy w informacji przesłanej przez NFZ, dzięki ankiecie Narodowy Fundusz Zdrowia chce poznać opinie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i zidentyfikować te obszary, które wymagają poprawy. Badanie jakości usług zdrowotnych to jeden z elementów, mających przynieść wymierne efekty dla pacjentów i udoskonalić system ochrony zdrowia budowany na podstawie ich potrzeb.
Napisz komentarz
Komentarze