Każdy z nas – chcąc czy nie – jest odbiorcą treści tworzonych przez marketing i PR. Z punktu widzenia praktyków z tej dziedziny, najistotniejsza może być skuteczność w przekonaniu adresatów, ale z naszego – odbiorców – punktu widzenia, równie ważna jest etyka działań tej branży. Stąd m.in. coraz więcej dyskusji o odpowiedzialnej komunikacji w rzeczywistości rewolucji cyfrowej. W najbliższy piątek, 2 grudnia na Uniwersytecie Gdańskim na ten temat dyskutować będą uczestnicy III Konferencji Etyki Public Relations.
III Konferencja Etyki Public Relations na Uniwersytecie Gdańskim już 2 grudnia
– Nowy sposób budowania i utrzymywania społecznych relacji to wyzwanie, które dotyka wielu obszarów – świata polityki, biznesu, kultury, nauki – zwraca uwagę dr Beata Czechowska-Derkacz z Instytutu Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG, współorganizująca konferencję. – Wybór tematu tegorocznej konferencji – „Odpowiedzialny PR w świecie algorytmów” – był dla nas dość oczywisty. W erze platform i danych w obszarze PR nastąpiły znaczące zmiany. Mamy do czynienia z komunikacją zapośredniczoną i jej nowymi uczestnikami. Dodatkowo w czasie kryzysu pandemii COVID-19 komunikacja bezpośrednia została zastąpiona komunikacją sieciową, co stało się wyzwaniem dla zawodowych komunikatorów. Prowadzenie odpowiedzialnej komunikacji okazało się kluczem do utrzymywania relacji z otoczeniem. Ale jak prowadzić skuteczną i jednocześnie etyczną komunikację w dobie algorytmów, fake newsów, infodemii i ekspansji mediów społecznościowych?
III Konferencja Etyki Public Relations. Co w programie?
Udział w konferencji wezmą przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych, którzy prowadzą badania w obszarze komunikacji. Eksperci i praktycy będą próbowali znaleźć rozwiązania wielu problemów, z którymi na co dzień styka się ta dziedzina, m.in.:
- Czy potrafimy wykorzystać zdobycze rewolucji cyfrowej dla skutecznej, ale jednocześnie etycznej komunikacji?
- Jaka jest rola zawodowych komunikatorów – specjalistów public relations, rzeczników prasowych, ekspertów w zakresie promocji i marketingu – w erze platform i danych?
- Jaka będzie komunikacja PR przyszłości?
- Co oznacza komunikacja w sytuacji permanentnego kryzysu?
- Czy fake newsy, infodemia, internetowy hejt i inne negatywne zjawiska staną się stałym wyzwaniem dla prowadzenia etycznego PR?
PRZECZYTAJ TEŻ: O mediach i społeczeństwie w erze platform, algorytmów i danych
Wykład „Czy o etykę PR niepokoją się tylko seniorzy?” wygłosi prof. Jerzy Olędzki, emerytowany profesor Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i pomysłodawca idei Konferencji Etyka PR.
O „naruszeniu zasad etyki PR a demokratycznym państwie prawa” będzie mówił Jerzy Zajadło, prawnik i filozof, profesor w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa UG, a debatę pt. „Odpowiedzialna i etyczna komunikacja w erze rewolucji cyfrowej – mission impossible?” z udziałem ekspertów poprowadzi prof. Dariusz Tworzydło, kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
PRZECZYTAJ TEŻ: PiS rządzi także w przekazie medialnym. W 2021 politycy obozu władzy wypowiadali się 775 tys. razy
Etyka PR to cykliczna konferencja, organizowana pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Jej celami są prezentacja badań z zakresu public relations w perspektywie etycznej, a także szeroka dyskusja z udziałem praktyków nad kondycją, znaczeniem oraz standardami działań w tym obszarze.
Organizatorem trzeciej edycji konferencji jest Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego (poprzednie edycje odbyły się na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego oraz na Uniwersytecie Warszawskim).
Napisz komentarz
Komentarze