Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rusza remont stacji SKM Gdynia Główna

​​​​​​​Od piątku, 22 lipca na stacji Szybkiej Kolei Miejskiej - Gdynia Główna rozpocznie się remont. Pierwsza etap prac potrwać ma do 24 sierpnia. W tym czasie pociągi w obu kierunkach będą jeździły wahadłowo po jednym torze. Łączny koszt wszystkich prac to 62 mln złotych.
(fot. gdynia.pl) 

Remont peronu i wymiana torów - to pierwsze modernizacje na stacji SKM Gdynia Główna, które zakończyć się mają 24 sierpnia. W drugiej kolejności nastąpi remont zabytkowego Dworca Podmiejskiego. Koniec prac przewidziany jest na marzec 2023 roku. Dodatkowo powstać ma centrum monitoringu wraz z monitoringiem na linii 250 SKM, na odcinku Rumia Janowo- Gdańsk Śródmieście oraz nowy System Informacji Pasażerskiej.

Prace budowlane ruszą w najbliższy piątek, wtedy też tor prowadzący w stronę Gdańska zostanie wyłączony z użytkowania – rozpocznie się wymiana szyn oraz modernizacji krawędzi peronu, w tym wymiana płyt krawędziowych oraz nawierzchni peronu czy wykonanie ścieżek prowadzenia. Prace te mają potrwać do 7 sierpnia.

Od 8 sierpnia nastąpi zmiana stron, na których odbywać się będą remonty – zamknięty zostanie tor w stronę Wejherowa/Lęborka. Jego modernizacja ma potrwać do 24 sierpnia.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: W sierpniu w Gdyni ruszą tymczasowe buspasy

Jesienią rozpocząć ma się remont, wpisanego do rejestru zabytków Dworca Podmiejskiego. Budynek powstał w 1959 roku na podstawie projektu architekta Wacława Tomaszewskiego, autora takich gdyńskich realizacji jak: Dom Marynarza Polskiego czy Gmach Główny Uniwersytetu Morskiego.

- W pierwszej fazie prac w budynku Dworca Podmiejskiego teren budowy zostanie wygrodzony w taki sposób, żeby możliwe było przemieszczanie się pasażerów i był zapewniony dostęp do kas i Działu Obsługi Posprzedażowej. – informuje rzecznik prasowy SKM, Tomasz Złotoś. - W dalszym etapie, w czwartym kwartale tego roku, budynek Dworca Podmiejskiego zostanie całkowicie zamknięty. Obsługa Pasażerów (kasy, reklamacje itp.) zostanie przeniesiona do tymczasowego dworca kontenerowego.

W czasie prowadzonych prac na peron będzie można się dostać przez budynek Dworca Głównego i pochylnie albo przez Budynek Dworca Podziemnego i windę w zależności od etapu na jakim znajdywać się będą prace.

Łączny koszt modernizacji to 62 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama