Organizatorem przewozów na tej linii jest Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Modernizacja linii kolejowej nr 229 wymusiła zmiany, które polegać będą na zwiększeniu z 22 do 38 codziennie kursujących pociągów z Trójmiasta do Kościerzyny, w miejsce zawieszonych połączeń do Kartuz.
22 pociągi kursować mają na trasie z Gdyni Głównej przez Gdańsk Wrzeszcz do Kościerzyny. 16 składów z Gdańska Wrzeszcza do Kościerzyny. Do tego 2 pociągi na trasie Gdańsk Wrzeszcz – Żukowo Wschodnie oraz 2 z Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowa do Kościerzyny. W rezultacie pociągi do i z Kościerzyny jechać będą średnio co godzinę.
Na stacji Somonino pociągi będą skomunikowane z tymczasową autobusową komunikacją zastępczą, obsługiwaną codziennie przez 34 autobusy na odcinku Somonino – Kartuzy – Dzierżążno i z powrotem.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Pociąg „Słoneczny” wraca na trasę! Wakacyjne połączenie z Warszawy do Ustki
Na czym polegają prace na linii nr 229, których skutkiem są powyższe zmiany? Kosztem ponad 180 mln zł w Kartuzach powstanie nowy peron jednokrawędziowy, obecny peron zostanie wydłużony. W Dzierżążnie peron jednokrawędziowy zostanie zastąpiony szerszym peronem dwukrawędziowym. Dzięki pochylniom zapewnione zostaną wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powstaną wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Podróżni dojeżdżający na stacje rowerami będą mogli skorzystać z nowych stojaków. W Dzierżążnie powstaną również nowe miejsca parkingowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do tego dochodzą niewidoczne dla podróżnych acz bardzo ważne systemy sterowania ruchem kolejowym.
W rejonie stacji Kartuzy powstanie łącznica o długości ponad 3 km, która umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży. Na łącznicy powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania – wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224. W Dzierżążnie dodatkowy tor zapewni sprawne mijanie się pociągów.
Zakończenie prac planowane jest do marca 2024 roku.
Napisz komentarz
Komentarze