Gdyńskie Orłowo, znane w całej Polsce z charakterystycznego klifu, to jedno z ważniejszych miejsc na mapie turystycznej Trójmiasta. Tym bardziej cieszy, że podróżni, którzy dojadą w to miejsce popularną SKM-ką, będą rozpoczynać swój pobyt w Orłowie od wyremontowanego, a co ważniejsze, funkcjonalnego peronu kolejki. W piątek, 19 listopada spółka PKP SKM Trójmiasto rozstrzygnęła przetarg na realizację robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo”.
Remont peronu Gdynia Orłowo. Jakie prace zostaną wykonane?
Swoje oferty złożyło siedem zainteresowanych podmiotów, a zaproponowane kwoty oscylowały pomiędzy 17,7 mln zł a 23,2 mln zł. Najkorzystniejszą złożyła firma Colas Rail Polska z Gdańska. Przebudowa zostanie wykonana w ramach zadania „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją Budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250” - SKMMU.086.26.21”.
W ramach inwestycji zaplanowano:
- przebudowę układu torowego w rejonie peronu,
- przebudowę peronu,
- wymianę nawierzchni,
- budowę wiaty przykrywającej cały przystanek,
- montaż elementów małej architektury,
- i – co niezwykle ważne – montaż windy przy południowym wejściu na stację, której do tej pory brakowało.
Zejście z peronu od strony południowej – a zatem od galerii handlowej „Klif” oraz Sopotu – nadal będzie prowadzić schodami do przejścia podziemnego. Teraz zostaną one jednak doposażone w windę przystosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnością, a także rowerów. To element, którego do tej pory brakowało przy południowym wyjściu ze stacji.
- Peron, schody prowadzące do przejścia podziemnego oraz winda będą zadaszone wiatą.
- Zniknie asfaltowa nawierzchnia, która jest w złym stanie. Projekt zakłada ułożenie nowej – z prefabrykowanych, antypoślizgowych elementów betonowych.
- Wytyczone zostaną również strefy zagrożenia przy obu krawędziach peronu,
- a także dotykowe ścieżki dla osób niewidomych i słabowidzących. Będą one prowadzić do schodów i wind, jak również innych istotnych elementów stacji.
Wykonawca będzie mieć 11 miesięcy na wykonanie robót, od momentu podpisania umowy.
Napisz komentarz
Komentarze