Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

PKP SKM rozstrzygnęło przetarg na remont peronu Gdynia Orłowo

Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na kompleksowy remont peronu Gdynia Orłowo. W tym tygodniu ma zostać podpisana umowa z firmą Colas Rail Polska z Gdańska, która na realizację zadania będzie mieć 11 miesięcy. Koszt przebudowy to 17,7 mln zł.
(Fot. gdynia.pl)

Gdyńskie Orłowo, znane w całej Polsce z charakterystycznego klifu, to jedno z ważniejszych miejsc na mapie turystycznej Trójmiasta. Tym bardziej cieszy, że podróżni, którzy dojadą w to miejsce popularną SKM-ką, będą rozpoczynać swój pobyt w Orłowie od wyremontowanego, a co ważniejsze, funkcjonalnego peronu kolejki. W piątek, 19 listopada spółka PKP SKM Trójmiasto rozstrzygnęła przetarg na realizację robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo”.
 

Remont peronu Gdynia Orłowo. Jakie prace zostaną wykonane?

Swoje oferty złożyło siedem zainteresowanych podmiotów, a zaproponowane kwoty oscylowały pomiędzy 17,7 mln zł a 23,2 mln zł. Najkorzystniejszą złożyła firma Colas Rail Polska z Gdańska. Przebudowa zostanie wykonana w ramach zadania „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją Budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250” - SKMMU.086.26.21”.

W ramach inwestycji zaplanowano:

  • przebudowę układu torowego w rejonie peronu,
  • przebudowę peronu,
  • wymianę nawierzchni,
  • budowę wiaty przykrywającej cały przystanek,
  • montaż elementów małej architektury,
  • i – co niezwykle ważne – montaż windy przy południowym wejściu na stację, której do tej pory brakowało.
(Fot. gdynia.pl)

Zejście z peronu od strony południowej – a zatem od galerii handlowej „Klif” oraz Sopotu – nadal będzie prowadzić schodami do przejścia podziemnego. Teraz zostaną one jednak doposażone w windę przystosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnością, a także rowerów. To element, którego do tej pory brakowało przy południowym wyjściu ze stacji.

  • Peron, schody prowadzące do przejścia podziemnego oraz winda będą zadaszone wiatą.
  • Zniknie asfaltowa nawierzchnia, która jest w złym stanie. Projekt zakłada ułożenie nowej – z prefabrykowanych, antypoślizgowych elementów betonowych.
  • Wytyczone zostaną również strefy zagrożenia przy obu krawędziach peronu,
  • a także dotykowe ścieżki dla osób niewidomych i słabowidzących. Będą one prowadzić do schodów i wind, jak również innych istotnych elementów stacji.

Wykonawca będzie mieć 11 miesięcy na wykonanie robót, od momentu podpisania umowy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama