- Spotykamy się dziś z Państwem również po to by omówić zasady dotyczące ogródków gastronomicznych, które mają na celu poprawę estetyki i funkcjonalności przestrzeni publicznej – mówił podczas spotkania Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki. - Zależy nam na znalezieniu równowagi między interesami przedsiębiorców a dbałością o historyczny charakter Głównego Miasta – dodał.
Co się zmienia w tym roku? Została wprowadzona nowa stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego za reklamę przenośną w wysokości 10 złotych za metr kwadratowy dziennie oraz za donice i inne dekoracje w wysokości 5 złotych za metr kwadratowy dziennie.
CZYTAJ TEŻ: Mieszkańcy kontra kluby ze striptizem. Apelują o Park Kulturowy
- Nowe regulacje mają na celu poprawę estetyki przestrzeni i ograniczenie zastawiania ulicy elementami tymczasowymi. Planuje się także zmiany w procedurze uzyskania zgód na ogródki, rezygnacja z dotychczasowych zaświadczeń oraz możliwość wydłużenia czasu, na który wydane zostaną uzgodnienia na ogródki przed lokalami - informuje Joanna Bieganowska z biura prasowego UMG.
Obecni na spotkaniu przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przypomnieli także o tym, co się nie zmienia, ale o czym restauratorzy muszą pamiętać. Chodzi przede wszystkim o reklamy przenośne, czyli potykacze i pulpity menu. W ogródkach może znajdować się wyłącznie jedna z tych form. Ponadto zabronione jest ustawianie figur i konstrukcji o dużych wymiarach oraz umieszczanie reklam poza obrębem ogródka.
- Reklamy ustawione poza ogródkiem są naruszeniem przepisów Uchwały Krajobrazowej Gdańska oraz ustawy o drogach publicznych - przypomina Bieganowska.
Wraca temat Parku Kulturowego
Poruszono także temat Parku Kulturowego, który od wielu lat jest obiektem sporów i wciąż się o nim dyskutuje. Wydaje się, że wypracowanie kompromisu jest coraz bliżej. Głównym celem parku jest uporządkowanie przestrzeni publicznej, ochrona zabytków oraz podniesienie jakości życia mieszkańców.
- Nowe regulacje ograniczą działania negatywnie wpływające na estetykę i architekturę Głównego Miasta, w tym nadmierny hałas, działalność handlową i reklamową. Projekt podkreśla także znaczenie historyczne tej części Gdańska jako unikalnego produktu turystycznego i biznesowego. Wstępny harmonogram przewiduje przyjęcie uchwały o rozpoczęciu prac nad Parkiem Kulturowym w marcu lub kwietniu 2025 roku, a następnie powołanie zespołu ds. jego wdrażania - informuje biuro prasowe magistratu.
Napisz komentarz
Komentarze