Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Wejście statku Chipolbroku do Gdańska okazją do rozmów o możliwościach rozwoju

W Porcie Gdańsk systematycznie pojawiają się statki Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok, utrzymujące regularny serwis żeglugowy między Europą i Dalekim Wschodem. Zawinięcie statku Nowowiejski stanowiło okazję do rozmów z kierownictwem spółki o możliwościach rozwoju linii na tym kierunku. Na pokład weszła też matka chrzestna jednostki, prezes Portu Gdańsk Dorota Pyć.
Goście przy burcie statku Nowowiejski

Autor: Chipolbrok

M/s Nowowiejski z Gdańska popłynął do Kłajpedy, w środę wieczorem był już na redzie portu w belgijskiej Antwerpii. Statek prowadzony przez kapitana Bogusława Jezierskiego dostarczył do Gdańska ładunki z Dalekiego Wschodu. Na pokład motorowca weszło kilku gości: wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, Konrad Grzejszczak, dyrektor Działu Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Infrastruktury, Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk, Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezes Portu Gdynia, oraz przedstawiciele Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok: prezes Andrzej Karnabal, Radosław Chmieliński, dyrektor oddziału Chipolbrok w Gdynia, Janusz Kuźmicki, dyrektor żeglugowy oraz Tomasz Schreiber, dyrektor techniczny. Warto podkreślić, że Dorota Pyć jest matką chrzestną statku, wizyty matek są zawsze duzym wydarzeniem dla załogi, mimo obowiązków związanych z cumowaniem i wyładunkiem. 

Chipolbrok należy do najdłużej działających na rynku żeglugowym operatorów z polskim udziałem, towarzystwo powołano w roku 1951. Nie można więc się dziwić, że przedstawiciele rządu rozmawiali o aktualnej sytuacji żeglugowej i ładunkowej na światowych rynkach. Zwiedzili tez mostek i maszynownię statku.

Motorowiec Nowowiejski to bardzo interesująca jednostka, wybudowana w roku 2016, pływająca pod banderą cypryjską. Należy do serii Pacific, której statkiem prototypowym był Chipolbrok Pacific, wybudowany przez stocznię Shnaghai Shipyard. Statek ma nośność 32 tys. ton, długość 190 m, szerokość 28 m. Bardzo charakterystycznym elementem sylwetki są trzy potężne żurawie przeładunkowe o unosie do 350 ton każdy. Żurawie mogą pracować w układzie tandem i podnosić ładunki o masie do 700 ton. Dwie spośród trzech ładowni mają długość ponad 50 m i dysponują równoległymi lukami, dlatego pod pokładem można przewozić ładunki o dużej długości. Mało tego, ładunki do 135 m długości (np. elementy turbin wiatrowych) mogą być transportowane na pokładzie o powierzchni blisko 2800 m kw. 

M/s Nowowiejski jest już w drodze powrotnej na Daleki Wschód w ramach serwisu Chipolbroku. W Hamburgu i Antwerpii załadować ma m.in. wyroby stalowe, maszyny i urządzenia. Po drodze zawinąć ma m.in. do Mumbaju w Indiach oraz Singapuru.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama