To była nagła decyzja, podjęta po przekazaniu władzom Gdyni ekspertyzy przeprowadzonej na zlecenie gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Okazało się, że natychmiastowego wzmocnienia wymagają fragment podpory wiaduktu (kierunek jazdy w stronę Kościerzyny) oraz poważnie uszkodzony słup podpory. Beton nie jest spoisty ze zbrojeniem, co powoduje to, że nie ma nośności.
Gdynia: Wiadukt na węźle Karwiny zagrożony katastrofą budowlaną! Wprowadzono ograniczenia
– Dzisiaj odbyło się o godzinie 8 rano spotkanie pani prezydent z panem marszałkiem Mieczysławem Strukiem, który został powiadomiony o tej sytuacji. Poinformowaliśmy także PKP – powiedział w środę, 11 grudnia podczas spotkania z dziennikarzami wiceprezydent Gdyni Bartłomiej Austen.
Musimy sobie powiedzieć szczerze, że naprawa tak naprawdę tych dwóch filarów nie załatwia całościowo sprawy. To jest kwestia złego stanu technicznego całego obiektu. Znacznej degradacji w ostatnim roku uległy dwa skrajne słupy. W związku z tym, jesteśmy zmuszeni do zamknięcia lewego pasa ruchu. Naprawy wykonywane będą za pomocą przede wszystkim iniekcji żywicznej, następnie reprofilacji tych słupów i zabezpieczenia ich dodatkowymi obejmami po, to żeby tę konstrukcję wzmocnić.
Bartłomiej Austen / wiceprezydent Gdyni
Zmiany na węźle Karwiny. Wróci komunikacyjny paraliż?
Prace zabezpieczające wiadukt na węźle Karwiny planowane są na najbliższe dwa miesiące. Co to oznacza dla kierowców?
- Od godzin wieczornych w środę, 11 grudnia zostaje zamknięty od skrzyżowania ul. Sopockiej i Strzelców jeden pas ruchu w kierunku Kościerzyny, co pozwoli na odciążenie konstrukcji.
- Samochody skręcające z ul. Sopockiej na ul. Wielkopolską będą wjeżdżały nie na skrajny lewy, ale na środkowy pas ruchu.
- Od tego momentu obowiązuje zakaz wjazdu na wiadukt samochodów ciężarowych i budowlanych o tonażu powyżej 25 ton.
- Warunkowo wyrażono zgodę na przejazdy autobusów i samochodów służb ratunkowych.
- Przystanek komunikacji miejskiej w kierunku Karwin i Dąbrowy zostaje przesunięty z wiaduktu za skrzyżowanie z ul. Korzenną.
Prezydent Austen przypomniał, że wiadukt na Karwinach ostatni kapitalny remont przeszedł w 1999 roku. Po wykonaniu prac zabezpieczających mają być utrzymane ograniczenia.
– Na całym obiekcie pozostanie ograniczenie tonażowe do 25 ton, ze względu na to, że każde odciążenie tego obiektu wpływa na jego dłuższą możliwą eksploatację – wyjaśniał Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni. – Cała konstrukcja jest w kiepskim stanie i powinna być tak naprawdę przebudowana.
Decyzje o przebudowie wiaduktu muszą być podjęte po rozmowach z PKP.
Napisz komentarz
Komentarze