Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Port Gdynia pokazał wyniki od początku roku. Więcej drobnicy, mniej węgla

Ponad 20 milionów ton rozmaitych towarów przeładowano w Porcie Gdynia w czasie trzech pierwszych kwartałów tego roku. Dominują ładunki drobnicowe, Gdynia pozostaje też największym portem zbożowym w regionie.
Port Gdynia
Największy postęp w Porcie Gdynia obserwowany jest w grupie towarów skonteneryzowanych, tu wzrost przeładunków wynosi 14,7 procent, co przekłada się na 900 tysięcy ton

Autor: Port Gdynia

Wyniki przeładunków w trzech pierwszych kwartałach tego roku zarząd gdyńskiego portu uznał za stabilne. Łącznie przeładowano w tym czasie 20,3 mln ton towarów. Jednocześnie kontynuowano rozbudowę portowej infrastruktury, by stworzyć kontrahentom jak najlepsze warunki.

Są wyniki Portu Gdynia za trzy kwartały 2024 roku. „Stabilnie w niepewnych czasach”

 – Port Gdynia po raz kolejny pokazuje, co jest jego mocną stroną: stabilizacja w wynikach przeładunkowych w wymagających okolicznościach ekonomicznych i politycznych. Współpraca, którą wypracowaliśmy z terminalami przeładunkowymi, oraz długofalowa strategia rozwoju pozwalają nam skutecznie reagować na wyzwania, jakie stawia przed nami rynek. Obserwujemy wyraźny wzrost w przeładunkach drobnicy, największej grupie towarowej pod względem tonażu, która osiągnęła wynik 11,9 miliona ton, co stanowi 108,9 procent dynamiki w stosunku do 2023 roku – podsumowuje Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Naszym priorytetem pozostaje dalsze wzmacnianie pozycji Portu Gdynia jako kluczowego ogniwa w łańcuchu dostaw, szczególnie w kontekście zapewniania bezpieczeństwa energetycznego i żywnościowego kraju. Zważywszy na obecną sytuację polityczną, port pełni również ważną rolę w zabezpieczaniu alternatywnych szlaków handlowych, co daje nam przewagę konkurencyjną i umożliwia płynne obsługiwanie coraz większych wolumenów towarów.

Piotr Gorzeński / prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia

W dziedzinie wspomnianych ładunków drobnicowych największy postęp obserwowany jest w grupie towarów skonteneryzowanych, tu wzrost przeładunków wynosi 14,7 procent, co przekłada się na 900 tysięcy ton

O 5,5 procent wzrosły przeładunki w technologii roll on-roll off oraz w żegludze promowej. To m.in. skutek otwarcia nowego serwisu ro-ro do szwedzkiego portu Södertälje, we współpracy z operatorem Lakeway Link.

Port Gdynia pozostaje miejscem przeładunków zboża – w trakcie trzech kwartałów roku było go już 4,4 mln ton. Maleją natomiast przeładunki węgla i koksu, przez gdyński port we wspomnianym czasie przeszło ich blisko 950 tys. ton.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama