- Resort finansów otrzymuje sygnały o próbach manipulacji oraz wyłudzenia pieniędzy pod pretekstem konieczności wpłaty na konto urzędu skarbowego – wskazuje podkom. Sebastian Pakalski, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku. - Oszuści dzwonią do podatników, podają się za pracowników urzędów skarbowych i żądają płatności poprzez dokonanie transakcji w bankomacie/wpłatomacie za pomocą BLIK – dodaje.
Oszuści podszywają się pod Krajową Administrację Skarbową
Przestrzegając przed nowym schematem stosowanym przez oszustów, kontrolerzy z fiskusa przypominają, że pracownicy administracji skarbowej nie dzwonią i nie żądają dokonania płatności za pomocą BLIK. Jak zastrzegają, w przypadku odebrania takiego połączenia należy zachować szczególną ostrożność, nie podejmować pochopnych decyzji. Zarazem pomorska Krajowa Administracja Skarbowa wyjaśnia, że płatności podatku z użyciem BLIK są możliwe tylko w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) i usłudze Twój e-PIT.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Oszukiwali metodą na BLIK. Trzy osoby zatrzymane w Elblągu
Co robić po próbie oszustwa?
Pracownicy „skarbówki” zachęcają do zgłaszania telefonów od oszustów podających się za urzędników skarbowych i domagających się przelewów oraz wszelkich oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa do zespołu CERT powołanego do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w sieci, co można uczynić za pomocą specjalnej platformy internetowej – tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze