Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kampania „Rowerowy Maj” za nami. Wzięło w niej udział ćwierć miliona dzieci

Ponad dwieście szkół i ćwierć miliona uczestników. Tegoroczny „Rowerowy Maj” w Gdańsku był rekordowy. Kampania odbyła się już dziesiąty raz i za każdym razem uczestników przybywa. Jej celem jest zachęcenie najmłodszych do korzystania z roweru, rolek czy wrotek w drodze do szkoły.
Rowerowy Maj, Gdańsk

Autor: Dominik Paszliński | gdansk.pl

Do zabawy przyłączyli się uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce otrzymywali punkty. „Rowerowy Maj” w Gdańsku przyciągnął ponad 220 placówek (124 przedszkola i 96 szkół podstawowych). To aż o 14 więcej niż rok temu. 

- Jestem z Was bardzo dumna – podkreślała, podczas uroczystego zakończenia kampanii Rowerowy Maj, Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. – To przecież jest zabawa, ale zabawa, która ma zmienić nasze nawyki i pokazać, że rower może nam służyć codziennie. Dzięki niemu możemy bezpiecznie i szybko dojechać do szkoły. Równie ważnym celem Rowerowego Maja jest nauka bezpiecznego zachowania na drodze. Dziękuję Wam, że tak licznie bierzecie udział w tej akcji. 

CZYTAJ TEŻ: Nowa inwestycja na południu Gdańska. Zapowiada się rowerowy raj

Prawie milion podróży do szkół i przedszkoli

Łączna frekwencja wyniosła 45 proc.. W „Rowerowym Maju” udział wzięło 252 630 aktywnych uczestników z 1284 placówek z 29 miast i gmin biorących udział w zabawie. W samym Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 522 uczestników. To oznacza, że w zabawie wzięło udział ponad 1500 uczestników więcej niż w 2023 r., a frekwencja wyniosła 56 proc. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad – 923 634 podróży do szkół i przedszkoli!

Bilety do kina lub zoo w nagrodę

„Rowerowy Maj” rozpoczął się 6 maja, a skończył 29. Reguły nie były skomplikowane. Ci, którzy brali udział w zabawie, za dojazd do szkoły na rowerze, hulajnodze, rolkach itd. otrzymywali naklejki. Zdobywcy największej liczby naklejek zdobywali atrakcyjne nagrody. 

Szczególnie zaangażowanym w zabawę, przyznano nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wycieczek, wyjść edukacyjnych, kulturalnych oraz warsztatów. Najlepszym szkołom wręczono również słodycze ufundowane przez partnera kampanii, firmę dr Oetker. 

ZOBACZ TAKŻE: Rower za meldunek, czyli wójt zaprasza nowych mieszkańców

Uczestnicy z najwyższą frekwencją zostali obdarowani biletami do kin Helios. Ponadto otrzymali rękawiczki rowerowe ufundowane przez firmę KROSS, bony do salonów sieci Empik czy bilety do ZOO ufundowane przez miasto Gdańsk. 

Warto zaznaczyć, że w tym roku do kampanii w Gdańsku dołączyli nowi sponsorzy nagród finansowych. Saltus Ubezpieczenia przekazał 20 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych szkół w kategorii średnich, natomiast Grupa 7r przekazała 12 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych przedszkoli.

Jedna klasa ze stuprocentową frekwencją

– W tym roku do akcji dołączyło aż 220 placówek. Uczestników było bardzo wielu, jedna z klas uzyskała stuprocentową frekwencję, co oznacza, że wszyscy uczniowie z tej klasy wykonali wszystkie możliwe dojazdy na rowerach, hulajnogach czy rolkach do szkoły – wskazuje Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydent Gdańska do spraw komunikacji rowerowej.

100 proc. frekwencji uzyskała klasa IV a (Krakowiec – Górki Zachodnie) ze Szkoły Podstawowej nr. 62.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaCzec Księgarnia Kaszubsko-Pomorska
Reklama