Aktualnie trwają prace nad dopracowaniem systemu i aplikacji do obsługi wypożyczeń rowerów i zarządzania systemem oraz nadzorowania jego działania w gminach biorących udział w projekcie. Przetestowano system do raportowania liczby wypożyczeń oraz zwrotu rowerów, zakupionych abonamentów, a także przejechanych kilometrów.
- Wewnętrzny rozruch rozpocznie się 16 sierpnia i potrwa 21 dni – informuje Klaudia Kaźmierczak, koordynatorka ds. marketingu projektu Mevo Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot. - W trakcie testów weryfikacji poddane zostaną wszystkie elementy funkcjonowania systemu. Zweryfikowane zostanie działanie nowej aplikacji mobilnej, systemu do raportowania, GPS oraz Centrum Obsługi Użytkowników. Testy zostaną przeprowadzone w oparciu o 100 rowerów - 75 ze wspomaganiem elektrycznym i 25 tradycyjnych. Wszystkie są gotowe na rozruch w siedzibie operatora w Gdańsku. Sprawdzana będzie także wytrzymałość baterii „elektryków”. Rowery ze wspomaganiem powinny przejechać dystans minimum 100 km na w pełni naładowanej baterii. W rozruchu wewnętrznym wezmą udział pracownicy metropolii, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści weryfikujący techniczne elementy działania systemu.
W trybie testowym, użytkownik będzie mógł skorzystać z abonamentu miesięcznego po wniesieniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 gr. W tym czasie rowery będzie można bezpłatnie pozostawiać na istniejących stacjach Mevo. Pozostawienie roweru poza stacją wiązać się będzie z dodatkową opłatą w kwocie 10 zł.
Po pozytywnym zakończeniu testów wewnętrznych, we wrześniu rozpoczną się testy zewnętrzne. W ich trakcie możliwa będzie rejestracja 80 tys. użytkowników. Podczas tego etapu, mieszkańcom udostępnione zostanie 50 proc. floty rowerowej.
W trybie testowym, użytkownik będzie mógł skorzystać z abonamentu miesięcznego po wniesieniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 gr. W tym czasie rowery będzie można bezpłatnie pozostawiać na istniejących stacjach Mevo. Pozostawienie roweru poza stacją wiązać się będzie z dodatkową opłatą w kwocie 10 zł.
Gdy wszystkie elementy systemu będą odpowiednio funkcjonować, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów.
Przypomnijmy - na przełomie kwietnia i maja hiszpański operator Mevo, City Bike Global, podjął decyzję o zmianie producenta „elektryków” na Segway. W pojazdach wyprodukowanych przez włoską firmę Vaimoo zdiagnozowano wady techniczne ramy, skutkujące m.in. zawieszeniem funkcjonowania roweru miejskiego w Sztokholmie, opartego na tym samym sprzęcie. 23 maja OMGGS podpisał z City Bike Global aneks do umowy z 8 lutego 2022 r., dający szanse uruchomienia na Pomorzu systemu roweru metropolitalnego.
Napisz komentarz
Komentarze