Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gminy deklarują współpracę na rzecz budowy OPAT oraz Via Maris. Podpisano list intencyjny

Via Maris, Droga Czerwona i Obwodnica północna aglomeracji trójmiasta mają tworzyć ramę komunikacyjną północnej części województwa pomorskiego. 10 samorządów lokalnych oraz samorząd województwa pomorskiego podpisało list intencyjny w sprawie współpracy oraz opracowania szczegółowych koncepcji połączeń drogowych w tej części regionu.
Fot. UMWP

Samorządowcy podpisali list 28 grudnia 2021 r. w Pucku. Sygnowany jest przez przedstawicieli Rumi, Redy, Pucka (miasto i gmina), Władysławowa, Kosakowa, Jastarni i Helu, oraz dwóch powiatów: puckiego i wejherowskiego. Wcześniej podpis pod dokumentem złożyli marszałkowie województwa pomorskiego Mieczysław Struk i Leszek Bonna. W styczniu 2022 r. do inicjatywy mają dołączyć także władze Gdyni.

– Mając na uwadze rozpoczęcie działań na szczeblu centralnym zmierzających do budowy Drogi Czerwonej z budżetu państwa(…), dostrzegamy potrzebę określenia wizji perspektywicznego rozwoju nowego układu drogowego opartego o trasę Via Maris, łączącej węzeł Gdynia Północ z portem Władysławowo – czytamy w liście.

List intencyjny jest otwarty dla zainteresowanych podjęciem współpracy w celu realizacji wytyczonych zadań - podkreślają interesariusze. Jakie cele stoją przed samorządami?

Fot. UMWP

Cztery zadania

W dokumencie zawarte zostały cztery zadania, które samorządy zamierzają zrealizować wspólnie. Za aktualizację koncepcji przebiegu Obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej pomiędzy węzłem Gdynia Północ a drogą wojewódzką nr 100 odpowiadać będzie Rumia. Drugie zadanie to aktualizacja koncepcji przebiegu OPAT w rejonie Redy. Gmina Władysławowo odpowiedzialna będzie za koncepcję modernizacji lub budowy zupełnie nowej drogi do swojego portu.

- Droga Via Maris ma odciążyć drogę krajową nr 6, która stanowi główną arterię komunikacyjną Gdyni, Rumi i Redy - mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku. - Dodatkowo Via Maris będzie stanowić trasę tranzytową dla kierowców jadących w stronę północnych rejonów województwa pomorskiego. Nowa droga to również zupełnie nowe możliwości rozwoju. Ma to znaczenie zwłaszcza w kontekście, planowanych działań związanych z rozwojem morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Via Maris znacząco usprawni dojazd do portów serwisowych.

Ostatnim celem jest opracowanie koncepcji budowy obwodnicy Władysławowa. Wszystkie zadania realizowane będą we współpracy z Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama