Prace nad stacjami prowadzi firma City Bike Global z Katalonii. Cała procedura została podzielona na pięć etapów. Etap pierwszy obejmuje pozostawienie komunikatów na stacjach, na przypiętych do stacji rowerach oraz podjęcie prac remontowych na miejscu. Na stacjach mocno uszkodzonych stojaki zostaną zdemontowane i przewiezione do serwisu dla renowacji. Po naprawie zostaną zainstalowane na swoim miejscu.
Ponadto wykonawcy modernizacji odświeżą tzw. totemy na wszystkich stacjach. Zarówno stacjach już funkcjonujących w 14 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (jest ich 660) jak też na nowych stacjach w Kolbudach i Kosakowie, które przystępują do systemu (ok. 60 stacji). Akcja ma się zakończyć do marca 2023 roku.
Rozpoczął się demontaż stacji Mevo
Co ważne – ze stacji muszą zostać usunięte hulajnogi, często na nich ustawiane. Jeśli tak się nie stanie, ekipy remontowe będą te pojazdy usuwały, informowały też Straż Miejską. Pojazdy będą odstawiane na koszt ich właścicieli.
Skąd konieczność tych prac? Duża część stacji została uszkodzona z powodu wandalizmu i nieprawidłowego użytkowania. Tymczasem powinny służyć przez 6 najbliższych lat. System będzie obsługiwać ww. firma City Bike Global. W październiku 2019 roku system Mevo przestał działać z powodu bankructwa firmy Nextbike Polska. Pomiędzy metropolią Gdańsk-Gdynia-Sopot a firmą Nextbike trwa postępowanie sądowe dla wyegzekwowania zwrotu przez Nextbike pieniędzy wpłaconych przez mieszkańców na konto Mevo. Sprawa trwa już od 2 lat.
Nowe Mevo. Jak ma wyglądać?
Jak będzie wyglądać system roweru miejskiego po zakończeniu jego modernizacji?
- Spośród 4099 rowerów, trzy czwarte z nich będą dysponować wspomaganiem elektrycznym opartym na bateriach wymienianych po przejechaniu 100 km.
- 50 punktów ładowania baterii zostanie rozmieszczonych na terenie 16 gmin.
- Rowery wyprodukowane zostaną przez firmę Vaimoo z Włoch, jej pojazdy można zobaczyć na ulicach Berlina i Rotterdamu, spośród polskich miast – w Rzeszowie.
Napisz komentarz
Komentarze