Zajęcia są interdyscyplinarnymi projektami lub praktycznymi warsztatami, realizowanymi w modelu STEAM. Podczas nich uczeń staje się wynalazcą i konstruktorem, dzięki czemu w sposób intuicyjny przyswaja wiedzę z fizyki, inżynierii czy matematyki.
– Wszystkie zajęcia osadzone będą w specyficznym kontekście związanym z tematyką morską. Uczestnicy poznają m.in. pracę archeologa podwodnego. Naszą wyprawę na morskie dno rozpoczniemy od rejsu statkiem. Zastanowimy się, skąd się bierze na nim prąd, przy okazji przyswoimy trochę wiedzy o elektryczności. Poczujmy się jak Edison i na nowo odkryjmy zjawisko elektryczności – mówi Weronika Pelc-Garska z Działu Edukacji NMM.
Zajęcia przybliżają też m.in. pracę nurka. Na warsztatach uczeń uświadomi sobie, czym jest ciśnienie i dlaczego może być niebezpieczne. Pozna również zawód archeologa podwodnego i dowie się, dokąd trafiają wydobyte z wody „skarby”.
– Mamy też coś dla majsterkowiczów, którzy samodzielnie zbudują łodzie. Działając w grupach, będziemy projektować i testować jednostki oraz sprawdzać, który napęd jest najefektywniejszy. Czy powietrze pokona silnik elektryczny? A może najbardziej efektywna okaże się zwykła… gumka? Niezależnie od rezultatów, zapewniamy świetną zabawę i poznanie podstaw inżynierii – dodaje Weronika Pelc-Garska.
Zajęcia, w zależności od tematu, odbywają się w Ośrodku Kultury Morskiej w Gdańsku lub w Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie. Najbliższe odbędą się 16 października. Propozycja skierowana jest do uczniów klasy 4-6. Rezerwacja zajęć: [email protected]. Więcej informacji TUTAJ.
Napisz komentarz
Komentarze