Zakup elektrobusów poprzedzono budową sieci ładowarek. Powstało 7 stacji pantografowych szybkiego ładowania, na pięciu pętlach: Dom Marynarza, Dworzec Morski - Muzeum Emigracji, Plac Kaszubski, Oksywie Godebskiego oraz Witomino Leśniczówka, a także 22 standardowe ładowarki (punkty wolnego ładowania plug-in) w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej na Pogórzu. Realizacja projektu została w 85 proc. sfinansowana z funduszy europejskich. Głównym założeniem jest zastąpienie zeroemisyjnymi elektrobusami części pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, które aktualnie obsługują linie ZKM Gdynia.
Dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych
Elektrobusy dostarczone do Gdyni przez EvoBus Polska, zasiliły flotę gdyńskiego PKA i są wyposażone m.in. w elektryczne ogrzewanie, system rekuperacji, innowacyjne systemy bezpieczeństwa z asystentem martwego pola i systemem awaryjnego hamowania, tzw. alkolock, automatyczne wykrywanie i tłumienie ognia, aktywny tempomat czy wreszcie nowoczesna klimatyzacja z aktywnymi filtrami neutralizującymi wirusy. W każdym z pojazdów będzie też defibrylator. Nie zabraknie również udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.
Poza tym, każdy z nowych pojazdów będzie objęty 7-letnią gwarancją producenta oraz 8-letnią gwarancją na baterie. Zastosowana zostanie technologia NMC z ogniwami najnowszej generacji, wyposażonymi w system zarządzania temperaturą baterii. Elektrobusy będą ładować się przez pantograf do szybkiego ładowania na mieście oraz dwa gniazda plug-in zlokalizowane z tyłu oraz nad prawym przednim nadkolem.
Nowe pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii: 128, 133, 150, 190 i 282.
Napisz komentarz
Komentarze