Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chojnice. Barierki odsunięte, nowa droga otwarta. Już nie trzeba wjeżdżać do centrum i stać w korkach!

Już cały ok. 3-kilometrowy odcinek zachodniej obwodnicy Chojnic, zwanej urzędowo „zachodnim obejściem”, jest przejezdny dla kierowców. A to oznacza, że zmienił się przebieg drogi wojewódzkiej 212 na terenie miasta. Jako pierwsi nową drogę „ochrzcili” samorządowcy na... rowerach z marszałkiem Mieczysławem Strukiem na czele.
Chojnice. Barierki odsunięte, nowa droga otwarta. Już nie trzeba wjeżdżać do centrum i stać w korkach!
Samorządowcy odsunęli barierki ochronne, a następnie wsiedli więc na rowery i przejechali odcinek drogi od ronda przy ul. Sępoleńskiej do ronda przy ul. Człuchowskiej.

Autor: Olek Knitter | Zawsze Pomorze

Nowa droga odciążająca centrum miasta od ruchu m.in. tranzytowego ma długość ok. 3 km i znajduje się na niej sześć skrzyżowań (w tym trzy ronda). Na całej długości powstał nowy chodnik i ścieżka rowerowa, jest też wykonane miejsce przeznaczone do kontroli ruchu i transportu drogowego. Dzięki temu droga wojewódzka 212 ma też nowy przebieg. Nie prowadzi już ulicą Bytowską, przez centrum miasta i rondo Solidarności oraz ulicą Sępoleńską. 

Nowa DW 212 na terenie miasta zaczyna się na nowym rondzie przy ul. Bytowskiej i Leśnej (w pobliżu szpitala) i dalej przebiega ona przez obrzeża Chojnic – w sąsiedztwie osiedli Asnyka i Kolejowego aż do nowego ronda przy ul. Sępoleńskiej (w pobliżu stacji paliw w Nieżychowicach)

- Możemy dziś powiedzieć, mamy to! Mam nadzieję, że otwarcie tej drogi jest spełnieniem wieloletnich oczekiwań mieszkańców Chojnic i nie tylko i spowoduje usprawnienie przejazdu w tej części województwa pomorskiego. Ważne jest również to, że właśnie przy tej drodze są tereny dedykowane dalszemu rozwoju Chojnic
marszałek Mieczysław Struk

 

Kolejne plany województwa i Zarządu Dróg Wojewódzkich - jak zapewnił marszałek - związane są z budową obwodnicy Skórcza, a następnie Kartuz.

- Trajektoria tej drogi na miejskich planach była zaplanowana już w 1970 roku. To nie oznacza, że czekaliśmy na jej budowę ponad 50 lat, ale to pokazuje, że była ona już wówczas dobrze zaplanowana i teraz mogliśmy ją spokojnie zaprojektować i wybudować. Budowa zachodniego obejścia Chojnic będzie implikowała kolejne inwestycje. Teraz czas na węzeł przy południowej obwodnicy Chojnic, który połączy te dwie drogi – powiedział burmistrz Chojnic Arseniusz Finster, dziękując marszałkowi i zarządowi województwa w imieniu mieszkańców Chojnic, gminy Chojnice i wszystkich, którzy z tej drogi będą teraz korzystać. 

Całkowita wartość zadnia to 70 mln zł. Środki pochodziły z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - prawie 26 mln zł, z Samorządu Województwa Pomorskiego 34,5 mln zł, z miasta Chojnice – 9 mln zł i powiatu chojnickiego – 1 mln zł.

Samorządowcy po krótkich przemowach postanowili pierwsi „ochrzcić” drogę. Najpierw odsunęli barierki ochronne, a następnie wsiedli na rowery i przejechali odcinek drogi od ronda przy ul. Sępoleńskiej do ronda przy ul. Człuchowskiej. Wraz z nimi trasę pokonali rowerzyści z Chojnickiego Towarzystwa Miłośników Roweru „Cyklista”, biegacze z sekcji biegowej Florian, a następnie po nowym asfalcie jako pierwsi pojechali zabytkowymi samochodami członkowie Automobil Klubu Chojnice.

„Pierwszy” odcinek nowej drogi (od ul. Bytowskiej ul. Człuchowskiej) został oddany do użytku 31 stycznia.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ReklamaZiaja włosy rosinna pielęgnacja
Reklama
Reklama Ziaja włosy rosinna pielęgnacja