Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

W Baltic Express już niedługo się wyśpisz. Nadchodzi istotna zmiana

Już od 14 kwietnia do nocnego pociągu Baltic Express dołączony zostanie wagon sypialny. Połączenie ruszyło w grudniu, a nowa usługa w bezpośrednim podróży z Trójmiasta do stolicy Czech przez Poznań i Wrocław ma charakter pilotażowy. Baltic Express cieszy się sporym zainteresowaniem, bo skorzystało z niego już 215 tys. podróżnych.
Baltic Express

Autor: PKP Intercity | materiał prasowy

Baltix Express, czyli z Trójmiasta do Pragi

Baltic Express to 4 pary połączeń, w tym 3 dzienne i 1 nocne. Składy kategorii InterCity zatrzymują się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Za czeską granicą w drodze do Pragi możemy wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Pociągi na tej trasie kursują codziennie. Podróż z Gdyni do Pragi trwa około 9 godzin, z Poznania do stolicy Czech 5 godzin i 40 minut, a z Wrocławia 3 godziny i 50 minut. 

CZYTAJ TEŻ: Pociągi z Trójmiasta do Warszawy i Bydgoszczy jeżdżą ciszej

Pasażerowie narzekali na brak wagonów sypialnych

Połączenie cieszyło się sporym zainteresowaniem, jednak podróżni narzekali na brak wagonów sypialnych. Na tak długiej trasie są one niezbędne. Już w połowie kwietnia to się zmieni. Zainstalowanie wagonów sypialnych do taboru Baltic Express zapowiadano już w grudniu, tuż po otwarciu relacji.

- Połączenie ruszyło zimą, bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę – wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski – podsumował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. 

(fot. PKP Intercity | materiał prasowy)

Testy do końca wakacji

W ramach pilotażu wagony sypialne będą jeździły do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed 19:00, z Gdyni rusza po 23:00. W pociągach znajdą się 24 miejsca sypialne. PKP Intercity oraz České Dráhy będą monitorowały zainteresowanie tą nową usługą, aby później być może wdrożyć ją na stałe.

- Pociągi Baltic Express w ciągu pierwszych trzech miesięcy pokonały już prawie 640 tys. km, co można porównać do okrążenia globu szesnaście razy - dodaje Michał Krapinec, prezes zarządu, dyrektor generalny Czeskich Kolei.

Pasażerowie się wyśpią i... nie będą głodni

W ramach przejazdu Baltic Express na pasażerów czeka również poczęstunek. Jest on zależny od rodzaju zarezerwowanego miejsca. 

  • przedział single – sok owocowy, woda mineralna, ciasto sękacz, baton, kawa lub herbata
  • przedział double – woda mineralna, ciasto sękacz, kawa lub herbata
  • przedział triple – ciasto sękacz, kawa lub herbata

Baltic Express z Gdyni do Pragi. Ceny biletów

W wagonie sypialnym, w przedziałach single i double, na każdego pasażera czeka zestaw zawierający ręcznik, mydełko i chusteczki antybakteryjne. W zmodernizowanych przedziałach znajduje się umywalka, lustro i szafa, co zapewnia wygodę podczas przejazdu. Ponadto w wagonie prowadzona jest sprzedaż drobnych rzeczy przydatnych w podróży, jak opaski na oczy czy stopery do uszu. Można też kupić herbatę, kawę, sok owocowy, a także przekąski typu paluszki czy orzeszki. Zapłata przyjmowana jest kartą i gotówką. Bilet z Gdyni do Pragi kosztuje 59,90 euro, z Poznania 54,90 euro, a z Wrocławia 44,90 euro.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zbigniew z Kaszub 20.03.2025 09:06
Może zamiast uruchomienia wagonu sypialnego, zarządca IC zmodernizuje, ewentualnie wymieni system rezerwacji biletów i wyboru miejsca. Dotychczas, kupując bilet w aplikacji, wybierałem miejsce siedzące w kierunku jazdy pociągu, a zawsze okazało się, że jest odwrotnie. Kupując bilet z Wrocławia do Gdańska w ogóle nie można wybrać miejsca. Udałem się do kasy biletowej we Wrzeszczu z nadzieją, że uda się wybrać odpowiednie miejsce. Niestety, kasjer też mi nie pomógł. Pomijam kwestię stanu technicznego Czeskich wagonów, które nie są w najlepszym stanie i stwarzają problemy obsłudze.

Reklama
ReklamaZiaja włosy rosinna pielęgnacja
Reklama
Reklama Ziaja włosy rosinna pielęgnacja