Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Pierwszy statek w nowym terminalu Baltic Hub. Trwa próbny przeładunek

W nowym terminalu kontenerowym T3 w gdańskim Baltic Hub pojawił się pierwszy statek. To kontenerowiec CMA CGM Tivoli pływający pod banderą maltańską. Statek nie zainaugurował pracy nowego terminala, jego wizyta służy do praktycznego wypróbowania czterech nowych ogromnych suwnic STS, które stoją już na nabrzeżu. Z Gdańska kontenerowiec popłynie do litewskiej Kłajpedy.
CMA CGM Tivoli, T3, Baltic Hub
Terminalu T3 w Baltic Hub trwa próbny przeładunek. W tej operacji wykorzystywany jest kontenerowiec CMA CGM Tivoli

Autor: www.gdansk.pl

Potwierdzają się zapowiedzi Baltic Hub mówiące o zawinięciu jeszcze w tym miesiącu kontenerowca feederowego serwisu CMA CGM, by przeprowadzić testowe operacje zainstalowanych już w terminalu T3 urządzeń. A przecież Baltic Hub czeka wkrótce dostawa trzech kolejnych ogromnych suwnic STS, które na pokładzie specjalnego statku płyną z Chin.

Reklama

Kontenerowiec CMA CGM Tivoli testuje terminal T3 w Baltic Hub

Kontenerowiec CMA CGM Tivoli to nowiutki statek wprowadzony do eksploatacji w ubiegłym roku. Jednostka całkiem spora, o długości 204 m, szerokości blisko 30 m, tonażu 32 tys. jednostek. Zbudowany w stoczni koreańskiego koncernu Hyundai, jest w stanie zabrać ponad 2000 TEU. Służy jako feeder, czyli statek kursujący między portami, zabierający lub dostarczający kontenery, by przewozić je do większych portów, tzw. hubów. Tak będzie również w przypadku CMA CGM Tivoli, który w środę, 26 lutego wypływa do Kłajpedy.

– Przeładunki są testowe, więc odbywają się na spokojnie. Chcemy przetestować sprzęty na różnych zmianach, dziennej i nocnej. Trwa to dłużej niż zazwyczaj. Standardowo obsługa takiego kontenerowca zajęłaby 2-3 godziny – poinformowała portal gdansk.pl Katarzyna Frankiewicz, rzecznik prasowa Baltic Hub. 

Testowy przeładunek w terminalu T3 w Baltic Hub NA ŻYWO

Kolejne olbrzymie suwnice płyną do Baltic Hub

Terminal T3 będzie w stanie obsługiwać znacznie większe statki, łącznie z kontenerowcami klasy baltimax, największymi, jakie są w stanie wpływać na Bałtyk przez Cieśniny Duńskie. Pierwszy z takich pojemnikowców, należący do operatora MSC, ma wpłynąć do Baltic Hub w połowie kwietnia. Wtedy gotowe do pracy powinny już być wszystkie wielkie suwnice STS.

Gwoli uzupełnienia: statek Zhen Hua 32, wiozący trzy wielkie suwnice STS do Baltic Hub, w niedzielę, 23 lutego opuścił port Rijeka nad Morzem Adriatyckim i wyruszył w rejs do Gdańska. Spodziewany jest tu 12 marca. Obecnie statek znajduje się na południe od Sycylii.

Reklama Newsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama