Potwierdzają się zapowiedzi Baltic Hub mówiące o zawinięciu jeszcze w tym miesiącu kontenerowca feederowego serwisu CMA CGM, by przeprowadzić testowe operacje zainstalowanych już w terminalu T3 urządzeń. A przecież Baltic Hub czeka wkrótce dostawa trzech kolejnych ogromnych suwnic STS, które na pokładzie specjalnego statku płyną z Chin.
Kontenerowiec CMA CGM Tivoli testuje terminal T3 w Baltic Hub
Kontenerowiec CMA CGM Tivoli to nowiutki statek wprowadzony do eksploatacji w ubiegłym roku. Jednostka całkiem spora, o długości 204 m, szerokości blisko 30 m, tonażu 32 tys. jednostek. Zbudowany w stoczni koreańskiego koncernu Hyundai, jest w stanie zabrać ponad 2000 TEU. Służy jako feeder, czyli statek kursujący między portami, zabierający lub dostarczający kontenery, by przewozić je do większych portów, tzw. hubów. Tak będzie również w przypadku CMA CGM Tivoli, który w środę, 26 lutego wypływa do Kłajpedy.
– Przeładunki są testowe, więc odbywają się na spokojnie. Chcemy przetestować sprzęty na różnych zmianach, dziennej i nocnej. Trwa to dłużej niż zazwyczaj. Standardowo obsługa takiego kontenerowca zajęłaby 2-3 godziny – poinformowała portal gdansk.pl Katarzyna Frankiewicz, rzecznik prasowa Baltic Hub.
Testowy przeładunek w terminalu T3 w Baltic Hub NA ŻYWO
Kolejne olbrzymie suwnice płyną do Baltic Hub
Terminal T3 będzie w stanie obsługiwać znacznie większe statki, łącznie z kontenerowcami klasy baltimax, największymi, jakie są w stanie wpływać na Bałtyk przez Cieśniny Duńskie. Pierwszy z takich pojemnikowców, należący do operatora MSC, ma wpłynąć do Baltic Hub w połowie kwietnia. Wtedy gotowe do pracy powinny już być wszystkie wielkie suwnice STS.
Gwoli uzupełnienia: statek Zhen Hua 32, wiozący trzy wielkie suwnice STS do Baltic Hub, w niedzielę, 23 lutego opuścił port Rijeka nad Morzem Adriatyckim i wyruszył w rejs do Gdańska. Spodziewany jest tu 12 marca. Obecnie statek znajduje się na południe od Sycylii.
Napisz komentarz
Komentarze