Nowe nabrzeże o długości 717 m i głębokości 17,5 m oraz place składowe wyposażone będą w najnowocześniejszy sprzęt – 7 suwnic nabrzeżowych STS i 20 półautomatycznych suwnic placowych RMG. Nowy terminal T3 będzie półautomatyczny, co oznacza, że operatorzy będą mogli zdalnie sterować urządzeniami z ergonomicznie zaprojektowanych stanowisk, co zapewni bezpieczne, wydajne i nowoczesne środowisko pracy przez cały rok. Już teraz obsługujemy największe statki kontenerowe na świecie, a nabrzeże T3 również dostosowane będzie do obsługi takich jednostek.
CZYTAJ TEŻ: Baltic Hub. Pomorze z największym terminal kontenerowym na Bałtyku
Zdolności przeładunkowe Baltic Hub zwiększą się o 1,5 mln TEU, by osiągnąć łącznie 4,5 mln TEU rocznie, co bezpośrednio przełoży się na wzrost konkurencyjności polskiego sektora portowego. To z kolei pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy zarówno regionu, jak i całego kraju. Inwestycja jest odpowiedzią na rosnące potrzeby logistyczne regionu oraz globalne trendy w handlu morskim. Projekt T3 wprowadza nowe rozwiązania technologiczne, które zwiększą wydajność i efektywność, jednocześnie poprawiając bezpieczeństwo i komfort pracy pracowników terminala. Już na etapie planowania projekt był realizowany z poszanowaniem środowiska naturalnego, z pełną ochroną życia morskiego i siedlisk w regionie. Baltic Hub stawia na ekologiczne rozwiązania, takie jak przyjazne dla środowiska wyposażenie nabrzeża i specjalny beton redukujący emisję CO2.
Baltic Hub nieustannie realizuje strategię rozwoju, aby sprostać oczekiwaniom rynku. Jedynym sposobem na to, jest inwestowanie z wyprzedzeniem w stosunku do popytu. Oprócz trwającej inwestycji T3, nieustannie rozwijamy kolej. Rozbudowa połączeń kolejowych jest kluczowym elementem strategii rozwoju Baltic Hub. Obecnie terminal obsługuje ok. 700 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.
Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal kolejowy będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1,0 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 roku. W związku z tym, zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.
Napisz komentarz
Komentarze