PGZ Stocznia Wojenna na mocy kontraktu podpisanego z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu ma wykonać naprawę średnią i dokową trałowca ORP Drużno oraz naprawę główną i dokową trałowca ORP Wigry. Zakres prac będzie więc szeroki, po zakończeniu remontu oba okręty zyskają znacznie większe możliwości wykonywania zadań na morzu.
– Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP – mówi Marcin Ryngwelski, prezes PGZ Stoczni Wojennej. – Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.
CZYTAJ TAKŻE: Nowoczesne śmigłowce Apache trafią do Malborka, nie do Pruszcza Gdańskiego
Oba okręty należą do typu 207 - to trałowce bazowe, których podstawowym zadaniem jest wykrywanie i neutralizacja min morskich. Zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Stanowiły najdłuższą serię jednostek dla polskiej marynarki, w okresie od roku 1982 do 1994 powstało aż 17 okrętów, oczywiście z licznymi modernizacjami. Wszystkie otrzymały nazwy pochodzące od polskich jezior. ORP Drużno wszedł do służby w roku 1990, ORP Wigry trzy lata później. Obecnie okręty służą w składzie 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.
W przypadku ORP Drużno prace obejmą m.in. modernizację systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Przeprowadzony zostanie przegląd kadłuba z niezbędnymi pracami konserwacyjnymi, także przegląd urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Modernizacji poddane zostaną systemy łączności.
Na ORP Wigry wykonana zostanie wymiana silników głównych wraz z przekładniami, zainstalowany będzie nowy system energetyczny okrętu z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawę przejdą systemy broni podwodnej, na pokładzie pojawią się nowoczesne systemy nawigacji i łączności.
Napisz komentarz
Komentarze