Aplikacja Czyste Miasto Gdańsk
To źródło, które przedstawia wiedzę na różne tematy m. in. segregacji odpadów czy usług w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi. Ponadto, aplikacja to baza informacji, dzięki której można dowiedzieć się jak dawać przedmiotom drugie życie. Aplikacja posiada specjalne zakładki, które są dedykowane oddzielnym zagadnieniom.
Inicjatywy Społeczne
W aplikacji, w zakładce „inicjatywy społeczne” znajdziemy różne sposoby na dzielenie się jedzeniem, aby go nie marnować. Zobaczymy tam również informacje o wymianie książek, tworzeniu giveboxów oraz zbiórkach dla potrzebujących. Jest tam też mapa miejsc z inicjatywami społecznymi, która pokazuje, gdzie można znaleźć lodówki społeczne, półki z niepotrzebnymi książkami, sklepy charytatywne i inne.
Aplikacja posiada mapę „lokalnych punktów napraw”, gdzie w odpowiedniej kategorii można znaleźć w swojej okolicy szewca, tapicera czy też punkt naprawy RTV/AGD.
Naprawiaj – nie wyrzucaj
W zakładce „naprawiaj – nie wyrzucaj” odkryjemy wiele wskazówek i metod dotyczących dbania o przedmioty z naszego otoczenia, aby wydłużyć ich żywotność, na przykład porady dotyczące właściwej pielęgnacji odzieży. Znajdziemy tam również sposoby na naprawę ubrań, takie jak przyszycie oderwanego guzika czy załatanie rozprutego swetra.
CZYTAJ TEŻ: Co i gdzie wyrzucać? Zasady segregowania odpadów w Gdańsku
Oddaj lub wymień
Aplikacja pozwala na oddawanie i wymianę przedmiotów, z których już nie korzystamy. Można w niej znaleźć rzeczy, które ktoś chce oddać, a które nadal są użyteczne. Zakładka "oddaj / wymień" służy do zamieszczania ogłoszeń o przedmiotach do oddania, ale także do wymiany przedmiot za przedmiot. Użytkownicy mogą proponować dowolne formy wymiany interesujących ich przedmiotów.
- Aplikacja to podręcznik wiedzy dotyczącej racjonalnego i wielokrotnego wykorzystywania cennych surowców zamiast bezpowrotnego marnowania. Co ważne, to rozwiązanie bardzo praktyczne, całkowicie bezpłatne i dostępne na obu najpopularniejszych platformach mobilnych. – mówi Olga Goitowska, Dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Z aplikacji korzysta obecnie prawie 52 tys. mieszkanek i mieszkańców Gdańska.
Napisz komentarz
Komentarze