Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowe połączenie z Gdyni do Szwecji. Podpisano umowę

Nowa linia ro-ro (czyli roll on-roll off) dla naczep oraz ładunków ciężkich i wielkogabarytowych na regularnej trasie między Polską a Szwecją zostanie uruchomiona dzięki umowie podpisanej przez OT Port Gdynia oraz szwedzkiego armatora Lakeway Link. Pierwszy statek powinien przypłynąć do Gdyni na początku maja.
OT Port Gdynia

Autor: Facebook | OT Port Gdynia

Statki armatora Lakeway Link w OT Port Gdynia. Podpisano umowę

OT Port Gdynia to terminal morski wchodzący w skład Grupy OTL, operatora portowego od ponad 70 lat świadczącego w Polsce usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Gdyński terminal łączy z Finlandią regularna linia ro-ro do Hanko, najdalej na południe wysuniętego portu w tym kraju. Obsługują ją statki armatora Finnlines.

W przypadku umowy ze szwedzkim armatorem, chodzi o linię łączącą polski terminal z drugim krajem skandynawskim. Kim jest szwedzki partner OT Port Gdynia? To spółka Lakeway Link powstała w ubiegłym roku z inicjatywy firmy logistycznej Greencarrier oraz armatora Wallenius.

– Podpisanie umowy handlowej pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem Lakeway Link to efekt długich starań naszego zespołu, mających na celu dywersyfikację nie tylko armatorów korzystających z naszego terminala, ale również poszerzenie geograficznych obszarów naszych połączeń. Rozwój nowej linii ro-ro to znacząca szansa dla Grupy OT Logistics na rozszerzenie działalności o obsługę ładunków na zupełnie nowym kierunku. To też możliwość nowych perspektyw dla OT Port Gdynia oraz potwierdzenie naszego statusu jako kluczowego gracza w branży logistycznej w regionie. Jesteśmy przekonani, że rozwój nowej linii ro-ro przyniesie dodatkowe korzyści naszym klientom oraz przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy OTL. Nowe połączenie wpisuje się również w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Statki ro-ro będą pływać między Gdynią a portami w Västerås i Södertälje w środkowej Szwecji. Rejs w jedną stronę trwać będzie około 30 godzin. Planowane jest realizowanie trzech transportów tygodniowo.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama