Po wielu latach stara betonowa nawierzchnia, która w ostatnich latach była przykrywana cienkim dywanikiem bitumicznym, zostanie rozebrana. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku planuje – i to na odcinku o długości ponad 22 km - nową drogę o mocniejszej konstrukcji dostosowanej do nośności 11,5 t/oś. Przebudowane zostaną też mosty i kładka na Suskiej Strudze oraz skrzyżowania, powstanie droga dojazdowa, zatoki autobusowe, a wzdłuż drogi krajowej powstaną chodniki i ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji rowerzystów. Droga będzie oświetlona, powstaną też ekrany akustyczne.
GDDKiA już ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 15 grudnia. Roboty mają potrwać dwa lata od daty zawarcia umowy (20 miesięcy, ale do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca).
Co więcej, jakość drogi poprawi się nie tylko na odcinku Chojnice – Czersk, ale również dalej w stronę Starogardu i Malborka. Rozpoczynają się bowiem prace nad projektem budowlanym dla rozbudowywanego odcinka drogi z Czarnej Wody do Zblewa na odcinku blisko 18 kilometrów. W ramach podpisanej umowy zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z materiałami do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz projekt wykonawczy. Wykonawcą prac będzie Safege Oddział w Polsce. Koszt prac projektowych wyniesie ok. 3,4 mln zł.
Jak informuje GDDKiA zgodnie z umową za ok. 18 miesięcy powinna być decyzja środowiskowa, a rok później dokumentacja na to zadanie.
Napisz komentarz
Komentarze