W Lotosie trwa kolejna tura negocjacji płacowych pomiędzy związkami zawodowymi a zarządem koncernu. W środę, 23 lutego przed siedzibą spółki protestowali pracownicy, domagając się m.in. podwyżek inflacyjnych.
Spółka Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Gdyni. Tym samym przyspieszy to dostarczanie przesyłek do klientów na terenie Trójmiasta.
Uważni widzowie telewizyjnych programów podróżniczych spostrzegli w jednym z nich worek cukru z napisem Cukrownia Malbork wewnątrz jurty zbudowanej w dalekim Kazachstanie. Dyrektor cukrowni Mariusz Kaźmierczak potwierdził, że ten fragment filmu widział, aczkolwiek niespecjalnie się tym zdziwił. Bowiem cukier wyprodukowany w Malborku może się pojawiać na całym świecie.
Mamy do czynienia z naruszeniem prawa, a przynajmniej poruszaniem się na jego granicy – mówią przedstawiciele Nowej Lewicy na Pomorzu na temat sytuacji pracowników Lotosu w zakresie gwarancji zatrudnienia i wynagrodzenia po przejęciu rafinerii przez Saudi Aramco. Zdaniem Jolanty Banach, Orlen zaniedbuje swoje ustawowe obowiązki oraz unika dialogu ze związkowcami, czym narusza przepisy prawa.
Gminy Pelplin i wiejska Starogard planują założyć spółkę śmieciową. Czyste Kociewie, bo tak ma się ona nazywać, obsługiwać będzie te dwie gminy. Własna spółka ma zapewnić gminom większy wpływ na ceny za odbiór nieczystości. Obie rady gminy już podjęły uchwały w tej sprawie.
Porozumienie w sprawie wybudowania nowej drogi łączącej port w Gdyni z obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1 podpisali w siedzibie Portu Gdynia wiceministrowie infrastruktury: Marcin Horała, Rafał Weber i Grzegorz Witkowski. Połączenie komunikacyjne, zwane Drogą Czerwoną, ma być gotowe w roku 2026.
Zgodnie z zapowiedziami wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka, pierwsze statki mają przepłynąć przez kanał na Mierzei Wiślanej jeszcze w 2022 r. Urząd Morski w Gdyni przekazał, że inwestycja, mimo silnych wiatrów i sztormów, postępuje zgodnie z planem. Obecnie trwają prace w porcie zewnętrznym, centralnej części budowy oraz w rejonie sztucznej wyspy.
Na bieżące prace, zwiększające standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach w województwie pomorskim, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły w ubiegłym roku ponad 2,3 mln zł netto. Na stacjach Tczew i Sopot podróżni korzystają ze zmodernizowanych wind. W Malborku i Prabutach są nowe wiaty. W Redzie i Wejherowie nowe oznakowanie zapewnia dobrą informację.
Czy trolejbusy i tramwaje wodne w metropolii mogą być zasilane ekologicznym paliwem, które można produkować m.in. z odpadów z gdańskiego wysypiska śmieci? W ramach międzynarodowego projektu Liquid Energy eksperci z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) sprawdzają możliwości wykorzystania skroplonego gazu (LNG) i biogazu (bio-LNG) do produkcji czystej energii. - Czas na zastąpienie paliwa tradycyjnego - paliwem mniej emisyjnym i bezpieczniejszym dla klimatu - mówią specjaliści.
Nawet 400-metrowe statki będą mogły zawijać do Portu Gdynia. A to za sprawą pogłębienia toru podejściowego. Umowę na wykonanie prac podpisano w czwartek, 10 lutego podczas seminarium „Fit for 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego”, które odbyło się na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację inwestycji.
Kłamaliście, kłamiecie i zapewne będziecie kłamali do końca świata i jeden dzień dłużej – zarzucali radnym rządzącej Gdańskiem koalicji Wszystko dla Gdańska i Koalicji Obywatelskiej koledzy z opozycyjnego w mieście Prawa i Sprawiedliwości. W odpowiedzi słyszeli, że obrady zmieniają w cyrk. Nadzwyczajna sesja Rady Miasta Gdańska została zwołana po emisji filmu TVP zatytułowanego „Republika deweloperów”.
Mimo społecznej presji budowy Drogi Czerwonej nie ma w rządowym planie budowy dróg do 2030 roku. Ta wyjątkowo ważna trasa, która ma zapewnić bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6 nie znalazła uznania w oczach posłów, którzy odrzucili poprawkę Senatu, gwarantującą przekazanie 22 mln zł na rozpoczęcie prac przy budowie trasy.