Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poprawia bezpieczeństwo na drogach krajowych. Zawarto właśnie umowy na zadania dotyczące budowy przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych i sygnalizacji świetlnej. Inwestycje będą realizowane w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Zatoki autobusowe i chodniki powstaną do końca czerwca 2022 r., a prace na przejściach zakończą się miesiąc później.
Firma Nike, amerykański gigant specjalizujący się w produkcji odzieży sportowej otwiera biuro w Gdańsku. Nike Technology Innovation Center Gdańsk mieścić się będzie w Olivii Business Centre. Zatrudnienie może w nim znaleźć nawet ok. 600 osób, m.in. specjalistów z branży IT.
Wniosek o nadzwyczajną sesję Rady Miasta Gdańska i zawiadomienie prokuratury przez reprezentantów opozycyjnego w mieście Prawa i Sprawiedliwości były efektem emisji filmu TVP „Republika deweloperów”. Politycy partii Jarosława Kaczyńskiego – w oparciu o materiał państwowego wydawcy – chcą „wyjaśniać” inwestycję w Forum Gdańsk, która, jak przekonują, doprowadzić mogła do szkody „wynoszącej nawet 100-200 milionów złotych”. Magistrat całą sprawę nazywa fałszywą aferą i próbą przykrycia niewygodnych dla rządu spraw z Pomorza.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłaszają przetarg na dostawę 18 autobusów miejskich zasilanych energią elektryczną, w tym 10 autobusów standardowych i 8 przegubowych. Nowe pojazdy zasilą gdańską flotę już w przyszłym roku.
Prawie dwa lata potrwać ma przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku pomiędzy Gnojewem a Knybawą. Starsi mieszkańcy regionu z pewnością pamiętają tę szosę jeszcze o betonowej nawierzchni, ułożonej w czasach III Rzeszy. Betonowe płyty nadal tam są, zostały jedynie pokryte warstwą asfaltu. W ramach przebudowy zostaną usunięte, powstanie nowa droga, na pewnych odcinkach zorganizowana w myśl zasady 2 plus 1, czyli dla jednego z kierunków ruchu powstaną dwa pasy, co umożliwi wyprzedzanie wolniejszych samochodów. Co istotne – geometrię zmieni bardzo niebezpieczne skrzyżowanie z drogami lokalnymi do Kończewic i Mątów. Ma również powstać ścieżka pieszo-rowerowa.
Zwrot bez konieczności okazania paragonu, być może do sklepu, a może do automatu. Wysokość kaucji – nieznana. Ministerstwo Klimatu i Środowiska skierowało do konsultacji projekt noweli ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, oraz ustawy o odpadach.
Pomorska Rada Przedsiębiorczości zabrała głos w sprawie Polskiego Ładu oraz fuzji Lotosu z Orlenem. – Utrata niezależności przez Grupę LOTOS odbije się negatywnie na powiązaniach gospodarczych z setkami regionalnych firm kooperujących z nią w sferze usługowej, badawczo-rozwojowej, a także turystycznej – pisze Rada.
Technologie są tylko narzędziem w naszych rękach. Nie są ani dobre, ani złe. To od nas zależy jak je wykorzystamy. Są one tak naprawdę głównym, jeśli nie jedynym, narzędziem ratunku dla świata. Jeśli jednak z rewolucji technologicznej chcemy czerpać korzyści, a minimalizować związane z nią ryzyka, to najpierw musimy dobrze poznać i zrozumieć charakter zmian, które dzieją się na naszych oczach.
My jesteśmy pewną niszą produkcyjną i ta nisza jest, niestety, zbyt mała, aby być zauważalna w raportach światowych, natomiast w Polsce ma istotne znaczenie na tle innych branż – mówi o kondycji przemysłu stoczniowego Jerzy Czuczman, prezes Polskiego Forum Technologii Morskich.
1 lutego w życie weszła czasowa obniżka podatku VAT m.in. na paliwa. Widać to już na stacjach. W zależności od miejsc, ceny są różne, ale sporo niższe niż jeszcze ostatniego dnia stycznia. Za litr benzyny 95, w Trójmieście zapłacimy pomiędzy 5,20 a 5,30 zł.
- Walczymy o podwyżkę inflacyjną oraz uczciwą rewizję płac. W rafinerii pracujemy w wigilię, sylwestra i inne święta na trzy zmiany, a zarabiamy podobnie do niewykwalifikowanych pracowników dyskontów – mówi nam jeden z pracowników Lotosu, który w poniedziałek razem z kolegami protestował pod siedzibą spółki. - Grupa Kapitałowa Lotos to pracodawca, u którego praca to nie tylko wymiar wysokości wynagrodzenia, ale także pewność i gwarancja najwyższych standardów pracy – odpowiada zarząd spółki.
Brak szkół zawodowych kształcących specjalistów na potrzeby przemysłu okrętowego spowodował zahamowanie dopływu kadry technicznej średniego szczebla i kadr produkcyjnych do przemysłu, a to stało się obecnie faktyczną barierą rozwojową dla naszej branży, ratującej się dziś pracownikami z zagranicy – mówi Ireneusz Karaśkiewicz, dyrektor biura Związku Pracodawców Forum Okrętowego.