Wyłonione w przetargu autobusy mają charakteryzować się jak największym zasięgiem oraz jak największą pojemnością baterii. Pojazdy obsługiwać będą gdańskie linie bez konieczności ładowania ich na terenie miasta, czyli podczas realizacji kursów. Ładowane będą na terenie zajezdni.
- Takie rozwiązanie, na taką skalę, wprowadzamy, jako pierwsze duże miasto w Polsce. Dzięki przyjętemu rozwiązaniu nie ma konieczności budowania kosztownej infrastruktury na terenie miasta - zaznacza prezes GAiT Maciej Lisicki. - W tym roku ogłosimy także przetarg na stację ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy, która zlokalizowana będzie na zajezdni autobusowej. Stacja posiadać będzie 18 punktów ładowania. Liczba punktów do ładowania będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. Pojazdy podczas nocnego ładowania będą także prekondycjonowane, oznacza to, że już momencie wyjazdu pojazdów z zajezdni na trasy docelowa będzie temperatura panująca w przestrzeni pasażerskiej w zależności od warunków atmosferycznych.
Komfortowe i bezpieczne
Zgodnie ze standardami obowiązującymi w gdańskiej komunikacji miejskiej, nowe pojazdy, podobnie jak te już posiadane przez GAiT, przystosowane mają być do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. I tak, w autobusach znajdować ma się wydzielona oznaczona strefa do bezpiecznego przewozu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim i wózka dziecięcego oraz platforma umożliwiające wjazd wózka.
Zarówno autobusy typu mini, jak i autobusy standardowe oraz przegubowe, wyposażone będą w zaawansowane systemy bezpieczeństwa: system awaryjnego autonomicznego hamowania przez pojazd przy wykryciu przeszkody oraz asystenta martwego pola, który informował i ostrzegał będzie kierowcę o obecności przeszkody w martwym polu
Maciej Lisicki / prezes GAiT
Pojazdy wyposażone mają być w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, czyli częstego otwierania drzwi. Tablice informacyjne dla podróżujących wykonane mają być w wysokiej jakości technologii LED. W technologii LED ma być także oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdów. W pojazdach zamontowane mają zostać także gniazda USB oraz zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED, a także system liczenia pasażerów.
18 autobusów dołączy do gdańskiej floty już w przyszłym roku. Natomiast jeszcze w tym roku dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą Stare i Główne Miasto. Wraz z nowymi autobusami dostarczone zostaną trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
Napisz komentarz
Komentarze