Nowe, bezkolizyjne połączenie w ul. Puckiej, umożliwi za około 1,5 roku szybsze i bezpieczniejsze przedostanie się z Chyloni na północ Gdyni. To jedna z ważniejszych inwestycji infrastrukturalnych Gdyni w ostatnich latach.
- W ramach inwestycji powstaje wiadukt drogowy na ul. Puckiej o długości 185 metrów i szerokości ponad 18 metrów, który ma prowadzić nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ulicy Przemysłowej - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. Czekając na rozpoczęcie budowy, zadbaliśmy o otoczenie inwestycji, stąd ulica Przemysłowa zyskała nowy chodnik.
Przy okazji prac zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Jednocześnie przebudowa będzie współgrać z założeniami zadania „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. Jego zakres obejmuje powstanie obiektów inżynierskich na ul. Puckiej.
Kształt wiaduktu będzie zbliżony do konstrukcji, które od lat pełnią taką samą rolę na innej gdyńskiej arterii – ulicy Janka Wiśniewskiego. Poza samą budową, na miejscu będą też toczyć prace przy przebudowie kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz montażu nowego oświetlenia.
Nowa konstrukcja, która ma rozwiązać komunikacyjne trudności w układzie drogowym tej części Gdyni, powstaje dzięki współpracy miasta Gdyni z kolejową spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.
Umowę, wartą ponad 78,9 mln zł, podpisano jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał spółkę do sfinansowania budowy wiaduktu – spółka pokrywa w ten sposób koszty budowy w granicach obszaru kolejowego. Środki z budżetu miasta pozwolą na sfinansowanie pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych: nowych jezdni, chodników, dróg rowerowych czy murów oporowych.
Zakres objął też niezbędne odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które kolidowały z planowanym przebiegiem wiaduktu. Koszty nadzoru inwestorskiego ponoszą z kolei w równej części zarówno PKP PLK, jak i miasto.
Za projekt budowlany i wykonanie samych prac jest odpowiedzialna firma Strabag, którą wyłoniono w drodze przetargu. Termin zakończenia budowy to listopad 2024 r.
Napisz komentarz
Komentarze