Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Uczniowie „rządzą” kasą. Postawili na radiowęzeł, siłownię i miejsca relaksu

W starostwie powiatowym w Chojnicach podsumowano pierwszą edycję Uczniowskiego Budżetu Obywatelskiego. Uczniowie każdej ze szkół podlegających powiatowi chojnickiemu mieli do dyspozycji kwotę 10 tys. zł. Musieli tylko przekonać do swojego pomysłu innych uczniów. Ale jak przyznali, z tym nie było problemów.
Symboliczny czek od starosty Marka Szczepańskiego odbierają uczniowie technikum. im. Stefana Bieszka w Chojnicach

Autor: fot. Olek Knitter | Zawsze Pomorze

Prekursorem budżetu obywatelskiego dla szkół w województwie pomorskim jest Sopot. Starosta powiatu chojnickiego Marek Szczepański przyznał, że wymyślając tę inicjatywę, nie miał o tym wiedzy. Ale to jednak nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia, bo pomysł jest ciekawy, społeczny i warty kontynuowania.

- Wymyślając Uczniowski Budżet Obywatelski byłem bardzo ciekawy pomysłów, które będą zgłaszane przez uczniów. Okazało się, że pomysłowość jest bardzo duża, a w kolejnych edycjach myślę, że pomysły te będą jeszcze ewaluować – mówi starosta Marek Szczepański, który przyznaje, że ta inicjatywa ma również swój inny cel. - Chcemy również abyście angażowali się w życie swojej szkoły i mieli poczucie wpływu na różne sprawy i decyzje, nawet niezależnie od dyrekcji czy nauczycieli.

Przedstawiciele 14. szkół, których organem prowadzącym jest powiat, w środę, 17.05, odebrali symboliczne czeki na realizację swoich zadań. Starosta obiecał, że środki wpłyną do placówek jeszcze w tym tygodniu. Zadania muszą być wykonane jeszcze w tym roku szkolnym.

Uczniowie kilku szkół z powiatu chojnickiego zgłosili bardzo podobne wnioski i pomysły, co może sugerować, że w wielu szkołach potrzeby są zbliżone i warto o tym pomyśleć niezależnie od tego, czy takie budżety będą w latach kolejnych. Powtarzające się pomysły to szkolny radiowęzeł, dodatkowy sprzęt sportowy m.in. na siłowni, sprzęt audio i elementy scen czy też wygospodarowanie specjalnych miejsc do odpoczynku i relaksu w czasie przerw czy podczas oczekiwania na rozpoczęcie lekcji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama