Kilka dni temu w Trójmiejskich pociągach SKM pojawiły się plakaty z tajemniczym hasłem “Nie Pie(p)rz” oraz kodem QR, po którego zeskanowaniu przechodzimy do strony z filmem obrazującym to do czego może doprowadzić brak wiedzy w zakresie korzystania z kryptowalut.
“Nie pie(p)rz” to hasło przewodnie kampanii społeczno-edukacyjnej prowadzonej przez trójmiejską giełdę kryptowalut Kanga Exchange mającej zachęcić społeczeństwo do dbania o bezpieczeństwo w sieci - swoje oraz swoich bliskich. Akcja ma na celu pokazać, jak działają internetowi oszuści oraz przestrzec przed nielegalnymi działaniami w branży kryptowalut, takimi jak pranie pieniędzy.
Jednym z częstych ogniw w wyżej wymienionym procederze są użytkownicy Internetu i nowych technologii. Zarówno Ty, jak i ktoś z Twoich bliskich może brać w nim udział i to zupełnie nieświadomie. Przestępcy potrafią tak rozegrać swoje ruchy, żeby wykorzystać mniej czujne osoby.
Jak mówi Sławek Zawadzki, CEO Kanga Exchange, piorąc pieniądze, nawet nieświadomie, wspierasz finansowanie terroryzmu oraz inne nielegalne działalności. Co więcej - grozi Ci również za to kara pozbawienia wolności.
Mimo, że technologia blockchain jest bezpieczna, a giełdy kryptowalut oraz inne podmioty, jak na przykład banki zobowiązane są do przestrzegania przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML), nie oznacza to, że możemy pozostać mniej czujni.
Cyberprzestępcy napotykając przy próbie oszustwa opór ze strony firm kryptowalutowych, próbują podejść klienta firmy, a do tego celu wykorzystują przerażająco skuteczne socjotechniki oraz metody scamerskie.
Przypadków oszustw jest mnóstwo - fikcyjne profile influencerów kryptowalutowych, darmowe pseudo-giveawaye, fałszywe strony wymagające wpisania hasła do konta giełdowego czy podania klucza prywatnego.
Dlatego chcąc dotrzeć do jak największego grona ludzi, Kanga Exchange organizuje nie tylko wydarzenia online, jak na przykład spotkania na żywo z ekspertami z branży krypto, ale również wykorzystuje przestrzeń publiczną. Od maja, w dwóch dużych miastach - Gdańsku oraz Warszawie, pojawiały się billboardy kampanii Nie pie(p)rz.
Od czerwca, właściciele naszych partnerskich kantorów Kangi, pracownicy oraz ambasadorzy marki (Kanga Locals) biorą udział w szkoleniach dotyczących przeciwdziałania przestępczości finansowej. Prowadzący zajmuje się na co dzień działalnością w zakresie warsztatów dotyczących szeroko rozumianej polityki bezpieczeństwa organizacji gospodarczych, porusza na nich tematy związane z procesem prania brudnych pieniędzy.
Głównymi obszarami, którymi objęte jest szkolenie to:
- Charakterystyka, symptomy występowania zjawiska prania „brudnych pieniędzy”;
- Monitorowanie transakcji finansowych przez powołane do tego organy oraz działania własne w tym zakresie;
- Kontakt z innymi organami państwa przy zwalczaniu procesu;
- Właściwa reakcja, czyli bank dobrych praktyk i rozwiązań.
Działalność edukacyjna kampanii prowadzona jest w mediach społecznościowych oraz na łamach bloga, gdzie pojawiają się liczne artykuły uświadamiające np. jak działają internetowi oszuści. Firma wypuściła również do sieci filmy pokazujące, jak ustrzec się przed scamem.
Dosłownie kilka tygodni temu powstał projekt Kanga University dla osób, które chciałyby zacząć przygodę z kryptowalutami. Pracownicy marki wierzą, że żeby była ona przyjemna i wolna od nieprzyjemnych niespodzianek potrzebna jest właściwa edukacja.
Co dalej? Kampania nie zwalnia tempa. W najbliższym czasie przeprowadzone zostaną kolejne wywiady z osobami, które przekażą nam swoją wiedzę praktyczną o bezpieczeństwie w sieci oraz branży kryptowalut, a pod hashtagiem #NiePieprz w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej postów edukacyjnych dotyczących najnowszych metod cyberprzestępców.
Napisz komentarz
Komentarze