Myślę, że dla wielu osób jest to dzień symboliczny, a jednocześnie historyczny - mówi Michał Pasieczny, burmistrz Rumi. - Widzimy już tunel pod torami, a w zasadzie wiadukt kolejowy, jak to fachowcy nazywają. Ten etap jest już za nami. Nastąpiło pierwsze oficjalne przejście na drugą stronę, pod torami. Teraz czekamy z utęsknieniem na koniec tej gigantycznej inwestycji, która przywróci temu miejscu funkcję przedwojenną, bo kiedyś wiadukt nad torami tutaj był. Po praktycznie 80 latach będziemy mogli jako rumianie znowu przejechać z ulicy Gdańskiej na ulicę Sobieskiego.
Wykonawcą inwestycji jest Budimex SA. Zgodnie z umową firma powinna zrealizować inwestycję najpóźniej w październiku 2022 roku.
– Mamy za sobą kolejny etap inwestycji, czyli widać już nie tylko światełko w tunelu, ale i przejście na drugą stronę. Został nam tak naprawdę, jeżeli chodzi o tunel, ostatni etap, czyli betonowanie całego ustroju w środku. Większość inwestycji jest już oddana do użytkowania: mieszkańcy korzystają z obu parkingów, ulica Gdańska jest niemal w pełni przejezdna, wspólnie z miastem wykonaliśmy prace związane z zielenią. Przed nami jeszcze chodniki, ścieżki rowerowe, wiaty, malowanie, oznakowanie pionowe i tego typu elementy – wymienia Wojciech Kołacki, kierownik budowy i dyrektor grupy kontraktów w firmie Budimex SA.
Zgodnie z umową realizacja inwestycji powinna się zakończyć najpóźniej w październiku 2022 roku.
Realizacja węzła integracyjnego z tunelem w Rumi Janowie rozpoczęła się 23 marca 2020 roku. Od tego dnia rejon stacji kolejowej zmienił się w ogromny plac budowy, a mieszkańcy i samorządowcy bacznie obserwują postępy prac. To epokowa inwestycja, której celem jest połączenie dwóch części miasta i rozładowanie ruchu na drodze krajowej numer 6. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 60 mln zł, a jego kluczowym elementem jest stworzenie tunelu pod torami i stacją kolejową. Zgodnie z głównymi założeniami projektu, droga krajowa numer 6 zostanie w ten sposób odciążona, ponieważ rumianie będą mogli dojechać do swoich domów „na skróty”. To z kolei spowoduje, że mieszkańcy Redy, Wejherowa i okolic szybciej dotrą do swoich miejscowości. W ramach inwestycji powstają również m.in. ścieżki rowerowe, wiaty autobusowe oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Węzeł ma więc nie tylko usprawnić ruch drogowy, ale też umożliwić integrację różnych środków transportu.
Napisz komentarz
Komentarze