Głównym celem przebudowy było wzmocnienie konstrukcji tunelu oraz wymiana izolacji. Wybudowana również została winda, a teren wokół niej dostosowano przez położenie kostki fakturowej. Ma to ułatwić poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi. Inwestycja przewidywała powstanie tylko jednej windy, od strony stacji kolejowej. Przy wyjściu z tunelu po stronie ulicy Wolności nadal barierą architektoniczną będą schody.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Gdańsk: Nowe przejście dla pieszych na Zaspie. Otwarto pasy na ul. Hynka
Poza tymi działaniami, w ramach modernizacji wykonano dodatkowe prace przy nawierzchni jezdni, aby zniwelować zastoiska wody i poprawić komfort jazdy oraz przebudowano kanalizację teletechniczną oraz poprawiono odwodnienie terenu w rejonie przejścia
Renowacja została przeprowadzona przez firmę Strabag z Pruszkowa koło Warszawy. Początkowo, jeszcze przed przetargiem na realizację remontu, miasto planowało, że wyda na nie ok. 2,4 mln zł. Firma Strabag oszacowała jednak koszty na poziomie 5,2 mln zł, ale w trakcie prac wzrósł do około 6,4 mln. Dodatkowe koszty spowodowane były koniecznością wykonania dodatkowych robót, takich jak poprawa odwodnienia nawierzchni w rejonie tunelu czy uzupełnienie brakujących płyt przejściowych.

Przejście podziemne, które łączy dworzec Gdynia Główna z ulicą Wolności powstało w latach sześćdziesiątych. Ostatni większy remont przeprowadzony został w 2012 roku. Tunel wymagał więc gruntownej renowacji. Kończone już obecnie prace trzeba było podzielić na etapy, aby w jak najmniejszym stopniu wpłynąć na utrudnienia w ruchu drogowym. Przez cały czas trwania remontu kierowcy mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku. Na szczęście utrudnienia na tym odcinku dobiegają końca.
Napisz komentarz
Komentarze