Remont mostu zwodzonego na Wiśle Królewieckiej w Rybinie (tzw. mostu niebieskiego, w tej samej miejscowości znajduje się jeszcze drugi most zwodzony na Szkarpawie, tzw. żółty) rozpoczął się zgodnie z zapowiedziami Zarządu Dróg Wojewódzkich. Przez oba mosty przebiega uczęszczana droga wojewódzka 502, w sezonie letnim najpopularniejsza trasa dojazdu na Mierzeję Wiślaną. Stan techniczny mostu niebieskiego był już bardzo zły, ruchome przęsło nie mogło być podnoszone. To bardzo utrudnia ruch wodny na Wiśle Królewieckiej, zaś kiepski stan mostu nie pozwala na przejazd cięższych samochodów.
PRZECZYTAJ TEŻ Kontrowersje wokół planowanego remontu mostu w Rybinie. ZDW wyjaśnia
Most w Rybinie: zakres remontu
Gruntowny remont przejdzie cała konstrukcja mostu, filary, przyczółki, zwodzone przęsło razem z mechanizmami podnoszenia i opuszczania. Na koniec położona zostanie nowa nawierzchnia. To wszystko będzie kosztować około 4,3 mln zł z budżetu województwa pomorskiego. Prace mają się zakończyć we wrześniu tego roku. Przez większość tego czasu roboty prowadzone będą bez zamykania ruchu samochodowego, choć możliwe są oczywiście jego ograniczenia. Naprawa zwodzonego przęsła będzie jednak wymagać zamknięcia drogi - wykonawca będzie mieć na to 60 dni, natomiast przejezdność drogi ma być przywrócona do 1 czerwca, czyli przed rozpoczęciem letniego sezonu turystycznego.
Kiedy droga wojewódzka 502 będzie zamknięta, dojazd na Mierzeję Wiślaną możliwy będzie przez Mikoszewo. Z pewnością będzie to uciążliwe zarówno dla mieszkańców jak też dla wybierających się do Jantara, Stegny, Sztutowa czy Krynicy Morskiej.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku rozważa wybudowanie w ciągu drogi wojewódzkiej 502 nowych mostów nad Szkarpawą oraz Wisłą Królewiecką. Razem z tymi mostami poprowadzone zostałoby drogowe obejście Rybiny. Nowe mosty nie mają być wyposażone w przęsła zwodzone, mają to być tzw. mosty wysokowodne. Na tyle wysoko nad poziomem wody, że bez problemu możliwy byłby ruch jednostek na obu rzekach. Nowe konstrukcje pod względem technicznym powinny znacznie przewyższać oba mosty zwodzone pod względem przenoszonych obciążeń oraz szerokości, co pozwoliłoby poprowadzić wygodne chodniki oraz ścieżki rowerowe. Oba mosty zwodzone są bardzo wąskie. Przy tym są obiektami zabytkowymi, co również nakłada liczne ograniczenia w razie planowanej modernizacji. Obecnie trwają wstępne prace planistyczne, po ich zakończeniu mają być zorganizowane spotkania informacyjno-konsultacyjne z mieszkańcami Rybny i okolic.
Napisz komentarz
Komentarze