Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Elektromobilność w komunikacji miejskiej Gdańsk

To będziemy jeść w 2025 roku. Prognozy ekspertów

Naszym menu w 2025 roku nadal będą rządzić Azja, a także suplementy diety. Uwagę zwróci na siebie też kolagen. Przedstawiamy prognozy na ten rok przygotowane przez ekspertów SWPS.
kuchnia azjatycka
Prognozuje się, że największą popularnością ciągle będą cieszyć się kuchnie azjatyckie, w szczególności japońska, koreańska czy indyjska

Autor: Canva | Zdjęcie ilustracyjne

Jaka kuchnia będzie najbardziej popularna w 2025 roku? O pewne prognozy pokusili się pracownicy naukowi Uniwersytetu SWPS.

To będziemy jeść w 2025 roku

Od pewnego czasu obserwujemy stałe zainteresowanie kuchnią roślinną, zero waste, zrównoważonym rozwojem czy lokalnością.

Od pandemii na znaczeniu zyskały żywność funkcjonalna i suplementy diety. O ile początkowo w tym segmencie największy udział stanowiły produkty poprawiające pracę jelit i ogólnie wpływające na układ trawienny, tak teraz coraz więcej mówi się o jedzeniu mającym poprawiać jakość snu, kondycję skóry (np. produkty z kolagenem) czy o właściwościach neuroprotekcyjnych.

dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek / kierownik Food Studies na Uniwersytecie SWPS

Jeśli chodzi o trendy kulinarne, ekspertka zwraca też uwagę na: 

  • napoje proteinowe,
  • bezalkoholowe wina,
  • napoje roślinne z ziemniaków,
  • ryby z puszki,
  • deski przekąsek,
  • matchę
  • i pierogi.

Prognozuje się, że największą popularnością ciągle będą cieszyć się kuchnie azjatyckie, w szczególności japońska, koreańska czy indyjska. 

Smaki i posmaki 2025 roku

Smaki i posmaki 2025 roku to: 

  • pikantny,
  • ostro-słodki,
  • umami,
  • posmak: tamaryndowca, szafranu, koperku, kurkumy, pandanu czy brązowego cukru.

– Inspiracji do gotowania będziemy szukać głównie w Internecie. Na znaczeniu jeszcze bardziej zyskają krótkie rolki prezentujące łatwe, ekonomiczne i szybkie w przygotowaniu potrawy – wskazuje ekspertka.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama