Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Przebudowa drogi na Mierzei Wiślanej zakończona, sprawdzi się w czasie kolejnych wakacji letnich

Zarząd Dróg Wojewódzkich oficjalnie pochwalił się ukończeniem wszystkich prac remontowych drogi wojewódzkiej 501 na Mierzei Wiślanej, na odcinku od wschodnich granic Stegny do Krynicy Morskiej. Poważny sprawdzian zmodernizowana szosa przejdzie już latem przyszłego roku, kiedy znów przyjadą licznie turyści.
Widok z lotu ptaka na zmodernizowaną drogę 501 w okolicy Skowronek. W górze kadru widoczny falochron przekopu Mierzei Wiślanej

Autor: ZDW Gdańsk/Piotr Michalski

Warto przypomnieć, że gruntowny remont drogi wojewódzkiej 501 na długości ponad 17 km trwał dwa lata i oznaczał duże utrudnienia w ruchu samochodowym zarówno dla mieszkańców jak też dla przyjezdnych. Nie brakowało głosów krytyki - zwłaszcza od tych, którzy w szczycie sezonu turystycznego stali w długich korkach przed odcinkami szosy z wahadłowym ruchem - lecz układ komunikacyjny Mierzei Wiślanej dla wykonawców podobnych remontów jest bardzo niekorzystny. To właśnie droga nr 501 jest największą i jedyną arterią komunikacyjną w układzie wschód-zachód. Nie było i nadal nie ma dróg alternatywnych, które mogłyby przejąć ruch samochodowy. Lecz na Mierzei tylko DW 501 jest drogą o utwardzonej nawierzchni, poza miejscowościami są tylko drogi leśne, gruntowe, co najwyżej szutrowe. W miejscowościach natomiast wąskie ulice. Dlatego remont prowadzono bez całkowitego wyłączania kolejnych odcinków, lecz prac cząstkowych, kolejnymi pasami. 

Zarząd Dróg Wojewódzkich podkreśla, że jezdnia na wyremontowanym odcinku otrzymała nową konstrukcję, aż do głębokiej podbudowy. Przebudowano skrzyżowania, zastosowano wiele rozwiązań technicznych służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego. To m.in. dwuetapowe przejścia dla pieszych, lewoskręty, pasy włączania do ruchu. Powstały nowe chodniki, odwodnienie, oświetlenie, nowe zatoki autobusowe. 

Prace zakończono w listopadzie, lecz jak to zwykle w przypadku tak dużej inwestycji bywa, konieczne było wykonanie pewnych poprawek i usunięcie usterek. Całość robót kosztowała 103 mln zł, z czego ok. 62 mln pochodziło z programu Polski Ład, pozostałe fundusze z budżetu województwa pomorskiego. 

W obecnej sytuacji przejazd od Krynicy Morskiej do Stegny odbywa się już po drodze bardzo dobrej jakości, również między Stegną a Jantarem wykonano w tym roku sporo prac remontowych. Nowa nakładka asfaltowa pojawiła się także na kilku odcinkach drogi wojewódzkiej 502 między Stegną i Nowym Dworem Gdańskim. Rozpoczął się już remont jednego z dwóch drogowych mostów zwodzonych w Rybinie.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama