Celem miejskiej kampanii jest uświadomienie turystkom i turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w przestrzeni publicznej. Miasto prosi m.in. o nieśmiecenie, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Zabawne grafiki przypominają, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.
andrzejrysuje dla kampanii
Dzięki współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje, temat został potraktowany z przymrużeniem oka.
– Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę. Superzabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów – mówi Andrzej Milewski. – Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Na mieście i w internecie
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu. „Kultura uliczna po Gdańsku” to minikampania w ramach miejskiej akcji „Gdańsk. Miasto, które działa” przewidzianej na dwa lata.
Napisz komentarz
Komentarze