Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Goła klata tylko u Neptuna. Gdańsk uczy, jak należy się zachowywać

„Nie krzycz w nocy, płoszysz syreny”, a „Goła klata jest mile widziana tylko u Neptuna” – ruszyła minikampania informacyjna „Kultura uliczna po Gdańsku”. Zasady miejskiej etykiety prezentowane są w niej w żartobliwy sposób w języku polskim i angielskim.
Goła klata tylko u Neptuna. Gdańsk uczy, jak należy się zachowywać

Autor: Grzegorz Mehring | gdansk.pl

Celem miejskiej kampanii jest uświadomienie turystkom i turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w przestrzeni publicznej. Miasto prosi m.in. o nieśmiecenie, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Zabawne grafiki przypominają, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń. 

andrzejrysuje dla kampanii

Dzięki współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje, temat został potraktowany z przymrużeniem oka.

– Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę. Superzabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów – mówi Andrzej Milewski. – Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty. 

Na mieście i w internecie

Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu. „Kultura uliczna po Gdańsku” to minikampania w ramach miejskiej akcji „Gdańsk. Miasto, które działa” przewidzianej na dwa lata.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

stwórz problem i proponuj rozwiązanie... 03.08.2024 11:00
Kolejna agresywna kampania w przestrzeni miasta... Winni są zawsze "oni" (mieszkańcy), własnej belki w oku miasto nie widzi? Paryż ma toalety publiczne co 200 m, podobnie parkingi. I wtedy można nakłaniać do optymalnego ich wykorzystania...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama