Ruszył przetarg na przebudowę ponad 10-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 22, od granic Malborka do granicy województwa pomorskiego. Szosa zostanie dostosowana do coraz bardziej intensywnego ruchu pojazdów, z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa.
Rekordowy wynik polskich portów w 2021 r. Przeładowały łącznie ponad 113 mln ton towarów. To wzrost o 9% w stosunku do roku poprzedniego. Wyniki portów Gdańsk, Gdynia oraz Szczecin i Świnoujście przedstawiono w poniedziałek, 17 stycznia na konferencji prasowej w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie.
Skupiająca największe organizacje przedsiębiorców w Polsce Rada Przedsiębiorczości zaapelowała do rządu o zawieszenie do 1 stycznia 2023 roku stosowania przepisów podatkowych Polskiego Ładu, oraz o przywrócenie dotychczasowych regulacji prawa podatkowego.
Regionalne organizacje reprezentujące pomorskich pracodawców jednoznacznie negatywnie wypowiadają się w sprawie przejęcia aktywów Grupy Lotos. - Złamano nastoletni konsensus panujący wśród ekspertów i analityków, a także w opinii publicznej, co do potrzeby utrzymania konkurencji na krajowym rynku rafineryjnym. Posunięcie to uderza w cały polski rynek kapitałowy – uważają przedstawiciele Gdańskiego Klubu Biznesu.
Pomorski Związek Żeglarski oficjalnie został armatorem żaglowca Pogoria! W piątek, 14 stycznia po raz pierwszy wciągnięto na nim flagę największej pomorskiej organizacji skupiającej żeglarzy. Pogoria to jeden z najbardziej znanych polskich żaglowców, zasłużony dla wychowania morskiego.
Kolejni politycy oraz samorządowcy komentują decyzję w sprawie przejęcia Lotosu przez Orlen. Wiceprezydent Gdańska mówił podczas czwartkowej (13.01.) konferencji o możliwych stratach dla miasta z tytułu ogłoszonej transakcji. – Z punktu widzenia Gdańska, tracimy największe przedsiębiorstwo w naszym mieście, które było mecenasem wielu wydarzeń sportowych i kulturalnych – stwierdził Piotr Borawski. W odpowiedzi na zarzuty o wspieranie koncernu MOL, radni PiS wytknęli magistratowi współpracę ze stacjami paliw sieci Amic, na których można korzystać z Gdańskiej Karty Mieszkańca.
W Pieckach-Migowo i na Ujeścisku w Gdańsku oraz kolejne etapy najbardziej popularnych trójmiejskich osiedli, to propozycje na nowy rok od dewelopera ROBYG. Z początkiem roku do jego oferty weszły cieszące się ogromnym zainteresowaniem klientów ostatnie etapy inwestycji Park Południe, Więcej oraz Zielony Widok. Ponadto ROBYG przygotował ofertę dwóch nowych inwestycji. Na Ujeścisku powstanie osiedle Wiśniowa Aleja, a w Pieckach-Migowo klienci będą mogli zakupić apartamenty w inwestycji VISTA.
Rybacy po raz kolejny mówią: „Dość!”. W czwartek, 13 stycznia protestują jednocześnie w dwóch miejscach na trasie S-6 między Wejherowem a Koszalinem. – Chcemy, aby usłyszano o nas i o naszych żądaniach, ale jeśli to nie pomoże, to będą kolejne protesty – mówi jeden z protestujących – Henryk Pozorski ze Sztabu Kryzysowego Polskiego Rybołówstwa Przybrzeżnego, rybak z Helu.
11 nowych samochodów ciężarowych trafiło do floty bytowskiej firmy Drutex. Kolejne 20 pojazdów Man model dotrze w najbliższym czasie. Wszystko po to, by sprostać dynamicznie rosnącej liczbie zamówień i sprawnie je realizować w całej Europie.
Sztab Kryzysowy Polskiego Rybołówstwa Przybrzeżnego poinformował, że w czwartek, 13 stycznia w godz. od 11:00 do 13:00 na trasie S6 Gdynia-Szczecin, w miejscowościach Luzino oraz Malechowo, odbędą się protesty rybaków morskich. Ich powodem jest ujawnienie przez prokuraturę, CBA oraz ABW nieprawidłowości dotyczących wydawania unijnych funduszy rybackich przez Departament Rybołówstwa Morskiego.
Aramco i MOL będą głównymi partnerami przy przejęciu Grupy Lotos - poinformował w środę PKN Orlen. Tym samym potwierdziły się medialne doniesienia, łączące koncerny z większościowym kapitałem saudyjskim oraz węgierskim, z transakcją przejęcia przez Orlen kontroli nad Grupą Lotos. Do fuzji ma dojść najpóźniej w połowie 2023 r.
Konsumpcja darmowych usług cyfrowych, które sprawiają nam przyjemność, pomagają w życiu oraz rozwiązują nasze problemy – taką wspaniałą wizję rozpościera przed nami narracja głównego nurtu. Czy ten sielankowy obrazek nie przychodzi jednak jakimś kosztem? Gdzie w rewolucji cyfrowej jest miejsce na naszą podmiotowość? Czy wielkim cyfrowym gigantom – przyjmując ich aktualne modele biznesowe – może w ogóle zależeć na naszym dobru?