Remont wiaduktu między ul. Nowy Rynek a Kolejową rozpoczął się w październiku 2021 r. Wraz z zamknięciem wiaduktu przez wykonawcę wytyczone zostały objazdy, zmieniła się także trasa przejazdu autobusów linii 4 i 6 oraz częściowo ich rozkłady jazdy na odcinku Dworzec-Os. Staszica. Teraz wszystko wróciło do normy.
- Była to inwestycja niezbędna ze względu na stan techniczny dawnego obiektu, który zagrażał bezpieczeństwu użytkowników – mówi Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa. - Wiadukt zapewnia komunikację między północno-wschodnim rejonem miasta - Zatorzem i dalej Os. Staszica, a pozostałą częścią Tczewa. Ułatwia on także komunikację z firmami na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Z ramienia Gminy Miejskiej Tczew zadanie prowadził Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg. Wykonawcą jest Strabag Sp. z o. o. Przemysław Boleski, dyrektor ZUK-u podziękował wykonawcy, który jak stwierdził "zrobił bardzo dobrą robotę".
Umowa z wykonawcą opiewała na ponad 21 mln zł, z czego ok. 10,5 mln zł stanowiło dofinansowanie z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Była to największa miejska inwestycja drogowa w Tczewie w ostatnich latach i stanowiła duże wyzwanie inżynieryjne i logistyczne. Prace rozpoczęto od rozbiórki poprzedniego wiaduktu, aby w tym samym miejscu nasunąć nową konstrukcję, zmontowaną uprzednio na pobliskim boisku przy ul. Elżbiety. Nowy wiadukt jest posadowiony o ok. 1 m wyżej od swojego poprzednika.
Co ważne, wszystkie prace odbywały się nad czynną linią kolejową.
W otwarciu wzięli udział, m.in. poseł Kazimierz Smoliński, prezes OMGGS Jacek Karnowski, przedstawiciele wykonawcy, radni i mieszkańcy Tczewa.
Napisz komentarz
Komentarze