Ul. Spacerowa w Gdańsku jest zakorkowana od lat. Zarówno w porannym, jak i popołudniowym szczycie można tam nierzadko stracić nawet kilkadziesiąt minut. Nic więc dziwnego, że od dłuższego już czasu mówiono o konieczności powstania buspasa, który ułatwi przemieszczanie się na tym odcinku komunikacją miejską.
Na ul. Spacerowej w Gdańsku powstaną dwa buspasy. Zapadła decyzja
Po wielu konsultacjach z fachowcami i mieszkańcami w końcu podjęto decyzję. Wybierano między dwiema koncepcjami – buspasem o zmiennym kierunku ruchu oraz buspasami po obu stronach jezdni. Wygrała drugą opcja.
To wariant droższy, ponieważ będzie kosztować w przedziale od 80 do 100 mln zł, jednak to także najlepsze rozwiązanie. Oczywiście, wiąże się ono z koniecznością wycinki większej liczby drzew, ale coś za coś.
Buspasy po obu stronach jezdni ul. Spacerowej to większe bezpieczeństwo kierowców, ale przede wszystkim największa oszczędność w czasie przejazdu transportem publicznym. Oprócz dwóch bus pasów, powstanie także droga rowerowa.
- Całość przedsięwzięcia będzie mieć ok. 6 km długości na odcinku od ul. Opackiej do centrum handlowego Auchan.
Buspasy nie tylko usprawnią transport zbiorowy, ale też będą miały wpływ na wygodę i szybkość przemieszczania się służb, które do tej pory musiały przeciskać się przez zakorkowaną ul. Spacerową. Wybrana opcja z dwoma buspasami to także ta, za którą opowiadali się mieszkańcy Osowej, zwracając uwagę na powyższe atuty.
Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem na razie nie będzie
Buspasy nie pójdą jednak w parze z budową tzw. Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem. Na ten moment po prostu nie ma na to środków w budżecie miasta. Zatem wszyscy, którzy liczyli, że oba projekty uda się połączyć, muszą jeszcze poczekać.
Napisz komentarz
Komentarze