W temacie planowanej inwestycji wypowiedziała się także Rada Dzielnicy Oliwa. Działacze podkreślają, że żaden z proponowanych wariantów inwestycji nie rozwiązuje problemów, z którymi mierzą się na co dzień mieszkańcy. Członkowie Rady Dzielni Oliwa podkreślają, że projekt buspasów wzdłuż ul. Spacerowej wymaga nadal dogłębniejszej analizy, oszacowania i spokojnego wyważenia potencjalnych zysków w stosunku do olbrzymich strat przyrodniczych oraz niemałych nakładów finansowych.
Mieszkańcy Oliwy nie chcą buspasa na Spacerowej
Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Oliwa zapytany o najlepszy sposób na rozwiązanie problemów komunikacyjnych w obrębie ul. Spacerowej bez namysłu podkreśla, że jedynie budowa tunelu pod Pachołkiem może być skutecznym lekarstwem.
CZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Tramwaje wróciły do Wrzeszcza, ale buspas na Grunwaldzkiej się wydłuży
- Tylko i wyłącznie tunel pod Pachołkiem – zaznacza Tomasz Strug. - Inna metoda, to tylko prowizorka, która tylko odroczy w czasie konkretne rozwianie, które pomoże Oliwie, ale także pomoże Sopotowi i całej północnej części Gdańska. Ruch samochodów według różnych badań i statystyk będzie jeszcze rósł i to naprawdę poważnie. Kolejne generatory ruchu też wzrastają, kolejne biurowce, więc to się nie zmniejszy. Nawet gdyby ten buspas powstał i wsiadłaby do niego jakaś konkretna liczba ludzi, to i tak nie zrekompensuje tego wzrost liczby samochodów. Korki będą coraz większe i to wszystko będzie się „przewalać się” przez serce Oliwy.
Protestujący przeciw proponowanym rozwiązaniom wskazują na jeszcze jedną bardzo ważną kwestię: „że wymieniana w obu wariantach konieczność poszerzania odcinka ul. Spacerowej od Leśniczówki Renuszewo w Rynarzewie do skrzyżowania z ul. Opacką stoi w sprzeczności z potencjalną budową tzw. tunelu pod Pachołkiem. W przypadku budowy tunelu, tak szeroki odcinek z Rynarzewa do Oliwy będzie zbędny. Oprócz wymienionych wcześniej nieodwracalnych skutków i zagrożeń, rozbudowa wszerz tego odcinka może spotkać się wówczas z zarzutem niegospodarności.”
STANOWISKO RADY DZIELNICA OLIWA WS. BUSPASÓW NA UL. SPACEROWEJ [PRZECZYTAJ]
Jak zauważa przewodniczący zarządu RDO, obecnie są to już dziesiątki tysięcy aut dziennie, które przesuwają się wzdłuż parku, wzdłuż starej zabudowy.
- Jeszcze w dawnych czasach, nawet arcybiskup Głódź nas poparł – zauważa Tomasz Strug. - Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby to co proponował jeszcze ś.p. prezydent Paweł Adamowicz: „Tunel pod Pachołkiem i wydłużenie Drogi Zielonej to obsługa obwodnicy trójmiejskiej, dostęp do dzielnic Gdańska położonych za obwodnicą, nie tylko Osowej; obsługa sąsiednich i dalej położonych gmin. To też błogosławieństwo dla Oliwy, bo cały ruch zostałby umiejętnie skanalizowany, innego rozwiązania technicznego nie ma. Przez wiele lat prowadziliśmy rozmaite studia, co zrobić, żeby odkorkować ul. Opata Jacka Rybińskiego, uczynić ją bardziej drożną. To jest jedyne rozwiązanie.”
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Gdańsk: Będzie przejście naziemne na granicy Zaspy i Wrzeszcza. Rusza budowa
Przewodniczący zarządu RDO przyznał, że co prawda prezydenta Adamowicza już nie ma, ale są przecież jego „sukcesorzy”.
- Jest były prezydent Sopotu Jacek Karnowski wysoko w Warszawie, gdzie jest być może jakąś szansą na jakąś konstruktywną decyzję – mówi Tomasz Strug. - Minęło 9 lat, a problem się wciąż jedynie nawarstwia. Podtrzymujemy swoje stanowisko w sprawie buspasów na Spacerowej. To nie jest dobre rozwiązanie. Mamy nadzieję, że nadal, jako Rada Dzielnicy Oliwa nadal będą mogli nadal aktywnie uczestniczyć w pracach, które pozwolą wskazać najlepsze rozwiązanie komunikacyjne.
Napisz komentarz
Komentarze