Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Będzie trzeci pas obwodnicy Trójmiasta? Dyskusja w Sejmie

– Niemal gotowe są dokumentacje dla węzła Szadółki i Kowale – wskazywał na środowej dyskusji w Warszawie, przekonując Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do inwestycji w obwodnicę Trójmiasta, wiceprezydent Piotr Grzelak. Wspólnie z parlamentarzystami i samorządowcami z Pomorza, omawiał z posłami na co dzień zasiadającymi w podkomisji do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in. kwestię dobudowy trzeciego pasa ruchu do tej kluczowej dla regionu trasy.
Obwodnica Trójmiasta
Obwodnica Trójmiasta to dziś jedna z najbardziej zakorkowanych arterii komunikacyjnych całej aglomeracji

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Środowe (24 lipca 2024 r.) posiedzenie podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego zwołane zostało z inicjatywy pomorskiej posłanki Magdaleny Kołodziejczak i poświęcone było 40-kilometrowemu odcinkowi dróg ekspresowych S6 i S7, pozwalającemu od zachodu ominąć najważniejszą metropolię Pomorza.

Dyskusja o obwodnicy Trójmiasta dotyczyła:

  • możliwości modernizacji tej trasy,
  • aktualnego poziomu ruchu,
  • przepustowości,
  • stanu technicznego tej drogi,
  • perspektywy realizacji Węzła Straszyn.
(fot. materiały prasowe)

Zastanawiano się także nad m.in. nad ewentualną przebudową węzła Osowa w związku z planami budowy buspasa na ulicy Spacerowej w Gdańsku,, a przedstawiciele władz miasta i samorządowcy z regionu przedstawili argumenty przemawiające za koniecznością inwestycji ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (odpowiedzialnej za nowe budowy oraz przebudowy obwodnicy Trójmiasta). Poza Węzłem Osowa omawiane były także kwestie modernizacji obwodnicy – w tym poszerzenia jej do trzech pasów ruchu, a także przebudowa węzłów, takich jak Straszyn, Kowale czy Szadółki.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski – senator, Jacek Karnowski – poseł i wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Posłowie na Sejm z Pomorza: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel oraz Rafał Siemaszko, wójt gminy Pruszcz Gdański – Weronika Chmielowiec, wójt gminy Kolbudy – Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu – Michał Banacki, a także Michał Tusk – zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim woj. pomorskiego.

– Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią około 100 tysięcy pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzła Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo Pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu – mówił podczas posiedzenia komisji Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki.

W trakcie obrad poruszane były również tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic gdańskich Starogardzkiej i Niepołomickiej, te bowiem - jak argumentowano - wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania z sąsiednimi gminami.

CZYTAJ TEŻ: Budowa nowej obwodnicy Trójmiasta idzie pełną parą

Ministerstwo nie pozostawia złudzeń

– Trzeci pas Obwodnicy Trójmiasta nie powstanie – powiedziała przedstawicielka Ministerstwa Infrastruktury Agnieszka Krupa. Zapewniła, że poprawę przepustowości tej drogi zapewni Obwodnica Metropolii Trójmiasta, której budowa ma zakończyć się w przyszłym roku.

Jak informuje TVN24 zastępczyni dyrektora Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury Agnieszka Krupa przekazała w środę w Sejmie, że pomimo iż jest budowana Obwodnica Metropolii Trójmiasta, dotychczasowa Obwodnica Trójmiasta (S6) nadal pozostanie drogą ekspresową i nie stanie się drogą samorządową.

– Podejmując decyzję o budowie Obwodnicy Metropolitalnej, w pewnym zakresie wykluczyliśmy rozbudowę obecnej obwodnicy - podkreśliła. Dodała, że jest to spowodowane dużym kosztem oraz uwarunkowaniami terenowymi istniejącej drogi ekspresowej, które wykluczają istotną jej modernizację i dobudowę kolejnych pasów ruchu. Według niej poprawę przepustowości Obwodnicy Trójmiasta zapewni budowana Obwodnica Metropolii Trójmiasta, która ma zostać oddana do użytku w w przyszłym roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama