Pierwszym statkiem „lipcowym” w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku była jednostka rybacka Vigilant, budowana dla armatora szkockiego Lunar Fishing, z przeznaczeniem do połowów na Morzu Północnym. To stosunkowo niewielki statek o pojemności 520 GT i długości kadłuba 36 m, dlatego został przeniesiony z nabrzeża stoczni na wodę z użyciem dźwigów pływających.
Wodowanie statku rybackiego w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku
Inne – bardziej tradycyjne – wodowanie miało miejsce w przypadku trawlera Herøyhav, budowanego na zamówienie armatora norweskiego. Ten statek zszedł na wodę w piątek, 5 lipca z pochylni wzdłużnej B1. Bardziej widowiskowe jest tylko boczne wodowanie statków.
Herøyhav to nowoczesna jednostka połowowa o pojemności 3200 GT i długości kadłuba 75 m. Dysponować będzie zbiornikiem o pojemności blisko 2500 m sześc. z chłodzoną wodą morską do przechowywania złowionych ryb, zachowujących dzięki temu świeżość.
Z gdańskiej stoczni trawler zostanie przeholowany do Skagen, gdzie znajduje się macierzysty zakład Karstensen Shipyard. Firma buduje kadłuby statków w Gdańsku, częściowo je wyposaża, natomiast końcowe prace prowadzi już w Skagen. Tam również jednostki przechodzą procedurę odbioru przez zamawiających.
Napisz komentarz
Komentarze