Spółka LOTOS Petrobaltic z Grupy Orlen opublikowała informację o planowanym wcieleniu do służby nowego statku typu Crew Transfer Vessel. Jednostkę buduje stocznia Strategic Marine w Singapurze, wyspecjalizowana w dostawach statków offshore. Nowy nabytek spółki ma być gotowy latem tego roku, w Europie powinien pojawić się we wrześniu.
Nowy statek będzie eksploatowany przez komercyjnego operatora Miliana Shipmanagement Ltd., obsługującego m.in. platformy wydobywcze Lotos Petrobaltic. W tej grupie będzie to pierwsza jednostka tego typu, podejmie transfery techników na Morzu Północnym, docelowo zaś w obszarze polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej na Bałtyku.
CZYTAJ TEŻ: Powstała spółka serwisowa dla morskich farm wiatrowych
– Umowa na budowę nowego statku CTV StratCat 27 dla Miliana Shipmanagement to dla nas kolejny krok w kierunku rozwijania naszej działalności w sektorze MEW i tworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Mając ponad 34-letnie doświadczenie offshore, możemy dostarczać wysokiej jakości usługi na rynkach krajowych i międzynarodowych. W planach mamy nabycie kolejnych jednostek – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu LOTOS Petrobaltic SA.
Warto przedstawić bliżej statek typu Crew Transfer Vessel (CTV). Przeznaczony jest do obsługi farm wiatrowych na morzu. Musi więc cechować się doskonałą dzielnością morską nawet w ciężkich warunkach pogodowych, zapewnieniem bezpieczeństwa, wydajności oraz efektywności. Nowa jednostka otrzyma wzmocnione poszycie kadłuba, najnowsze systemy nawigacyjne i komunikacyjne. Zapewniać będzie transport do 24 techników, w komfortowych warunkach. Załoga stała liczyć będzie 9 osób. Spółka
Miliana Shipmanagement Ltd. jest obecnie właścicielem 5 statków offshore.
Napisz komentarz
Komentarze