Na terenie po byłym już budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej przy ul. Bankowej prywatny deweloper rozpocznie wkrótce budowę nowego obiektu w kształcie podkowy ze 130 mieszkaniami i kilkoma sklepami, a także z podziemnymi garażami. To rodzi obawę, iż w tym miejscu może dojść do komunikacyjnego paraliżu, gdyż w sąsiedztwie, w ciasnej zabudowie, znajdują się szkoła katolicka, szkoła muzyczna i przedszkole. Ulica Bankowa jest bardzo wąska, sąsiednia ulica Grunwaldzka jest jednokierunkowa, a ponadto jest też sygnalizacja świetlna (wjazd na ulicę Sukienników). To wszystko powoduje, że w godzinach szczytu kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Stąd konieczne są zmiany w organizacji ruchu w tej części miasta.
Deweloper przedstawił miastu dwie koncepcje. Jedna z nich została wstępnie zaakceptowana.
- Ta koncepcja wskazuje budowę mini ronda na osi ulicy Bankowej i osi wjazdu do zespołu oświatowego. Ulica Bankowa będzie miała też prosty wlot w ten obszar. Ulica Grunwaldzka ma zachować swoją jednokierunkowość. W związku z budową ronda pojawi się też mała „kieszeń” na dwa pojazdy kiss and ride. W obu kierunkach będą chodniki i przygotujemy jeszcze analizę ruchu, ponieważ prawdopodobnie będzie konieczność przebudowania skrzyżowania na ulicy Sukienników i wprowadzenia prawoskrętu, który umożliwi troszkę dynamiczniejsze opuszczanie tego obszaru – wyjaśnia Jarosław Rekowski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Chojnicach i dodaje, że na pewno również będzie potrzeba przebudowy sygnalizacji świetlnej przy ulicy Sukienników i zastosowania nowych trybów, by dostosować nowa, odpowiednią „zieloną falę”.
Koncepcja wskazuje budowę mini ronda na osi ulicy Bankowej i osi wjazdu do zespołu oświatowego. Ulica Bankowa będzie miała też prosty wlot w ten obszar. Ulica Grunwaldzka ma zachować swoją jednokierunkowość
Jarosław Rekowski / dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Chojnicach
Do realizacji tych zmian potrzebne będą dodatkowe tereny przyległe do drogi - zarówno po stronie szkoły muzycznej, jak i przy skrzyżowaniu z Sukienników. - Mam nadzieję, że ta przebudowa pozwoli w sposób prawidłowy obsłużyć te jednostki oświatowe i nowy obiekt mieszkaniowy – dodaje Rekowski.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Budowa bloku utrudni ruch na drodze? Mieszkańcy boją się korków
Dyrektor „komunalki” przypomina też, że w planach miejscowych dla zagospodarowania sąsiedniego Parku 1000-lecia, które miasto od wielu lat przygotowuje,dojazd do przedszkola „Bajka” jest od drugiej strony, czyli od Placu Piastowskiego koło gazowni. Jarosław Rekowski potwierdza również, że nie ma zgody na to, aby jakikolwiek ruch odbywał się po deptaku i ścieżce rowerowej w Parku 1000-lecia (od strony parkingu), gdzie odbywa się spory momentami ruch pieszy i rowerowy. Przypomnijmy, sklepy, które powstaną w nowym budynku, będą miały wejścia od strony Parku 1000-lecia. Sporych utrudnień można spodziewać się podczas budowy.
- Będą utrudnienia niewątpliwie, bo budowa takiego dużego obiektu wymaga zaplecza budowy. Musi być też dźwig, miejsca na gruszki, miejsca na jakieś materiały budowlane. To będzie poważne przedsięwzięcie w bardzo trudniej przestrzeni. I organizacja ruchu tymczasowa plus wydzielenia stref bezpieczeństwa wymuszą bardzo duże utrudnienia w komunikacji z przedszkolem i z budynkami oświaty. Być może rodzice dzieci z Przedszkola „Bajka” będą korzystali z tego parkingu w Parku 1000-lecia i przez ten deptak będą dochodzili do takiego wejścia bocznego na czas przebudowy – mówi Rekowski.
Na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na ulicy Grunwaldzkiej nie ma raczej szans ze względu na brak miejsca.
Napisz komentarz
Komentarze