Gotowe są już konstrukcje obu przebudowanych peronów w Kartuzach, na których prowadzone są prace wykończeniowe. Z wyższych konstrukcji łatwiej będzie można wsiąść do pociągów. Będą też wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne. Nowe oświetlenie LED zapewni dobrą widoczność także po zmroku. Ułatwieniem dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się będą pochylnie na perony. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstały ścieżki naprowadzające. Dla miłośników dwóch kółek zamontowane będą stojaki rowerowe. Podróżni skorzystają z nowej infrastruktury w listopadzie br.
- Inwestycje, takie jak ta w Kartuzach, zachęcają podróżnych do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy czy szkoły. Coraz atrakcyjniejszy czas dojazdu do większych aglomeracji oraz wygodniejszy dostęp do pociągów sprawiają, że coraz więcej osób wybiera ten rodzaj transportu, najbardziej ekologicznego, bezpiecznego i przewidywalnego - mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Również w listopadzie br. uruchomiona zostanie nowa mijanka w Dzierżążnie. Poprawi ona przepustowość na trasie z Kartuz do Gdańska. W Dzierżążnie podróżni korzystają już z nowego peronu wyspowego.
Kończą się prace pomiędzy Somoninem a Kartuzami
Ponadto, kończą się prace na nowym, 3-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 214 Somonino - Kartuzy. Łącznica umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży. Wykonawca kontynuuje prace związane z podbiciem i profilowaniem toru oraz prace okołotorowe. W sierpniu pozytywne próby obciążeniowe przeszły nowo wybudowane wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 224 i 211 w Kartuzach.
- Realizowane zadanie na linii z Kartuz do Glincza wraz z tzw. bajpasem kartuskim w kierunku Gdańska to przykład inwestycji, która zwiększy atrakcyjność kolei w ruchu regionalnym. Zadanie jest istotną częścią większego projektu modernizacji trasy z Bydgoszczy do Trójmiasta. Dzięki realizacji zadania, linia nr 201 stanie się dostępniejsza dla podróżnych, a portowi w Gdyni umożliwi odprawę większej ilości towarów przewiezionych koleją - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Koszt prac w ramach zadania pn. „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy” to blisko 180 mln zł. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu 2024 r. Realizacja prac budowlanych na linii nr 201, na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia, do której linia nr 229 odc. Glincz – Kartuzy jest linią styczną, zaplanowana jest na lata 2024-2028.
Napisz komentarz
Komentarze