Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Krzysztof Borusowski, prezes firmy BEST: Na każdym etapie pracy klient ma być przekonany, że dostaje najlepszą usługę

O skutecznych pomysłach i ich wdrażaniu rozmawiamy z Krzysztofem Borusowskim, prezesem firmy BEST.
Krzysztof Borusowski, prezes firmy BEST: Na każdym etapie pracy klient ma być przekonany, że dostaje najlepszą usługę

Autor: BEST

Firmy zajmujące się wierzytelnościami raczej przez przeciętnego Polaka nie są kojarzone z nowymi technologiami. Państwa firma pokazuje, że o nowych technologiach można i nawet trzeba myśleć i je wdrażać także w tym sektorze gospodarki. Mógłby Pan przybliżyć naszym Czytelnikom, jakie działania wdrożono w BEST?

Nowe technologie to przyszłość każdej branży, Wbrew pozorom usługi finansowe potrzebują wielu zaawansowanych rozwiązań technologicznych – począwszy od kontaktu z Klientem, przez bieżące działania operacyjne, po procesy decyzyjne wspomagane przez sztuczną inteligencję. Nasza branża aktywnie wykorzystuje oprogramowania, systemy operacyjne, platformy komunikacyjne, robotyzację. Windykacja to do tej pory ogrom dokumentacji papierowej, od którego właśnie transformacja cyfrowa pozwala nam odejść. Człowiek zaczyna być bardzo drogim zasobem. Technologia może go zastąpić w najprostszych pracach. Ona pozwoli nam pracować szybciej, efektywniej i bezpieczniej, a ludziom, którzy do tej pory wykonywali szereg prostych prac da szansę na rozwój kompetencji i przejście do bardziej zaawansowanych zadań. Nadrzędnym celem transformacji w BEST jest stworzenie elastycznej architektury IT, która zagwarantuje nam bezpieczny system oraz automatyzację procesów. Ostatnie miesiące pracowaliśmy nad swego rodzaju mapą drogową transformacji. Jej efektem jest pogrupowanie inicjatyw biznesowych i technologicznych, które pozwolą wynieść naszą firmę na zupełnie nowy poziom efektywności. Całość działań w ramach transformacji zajmie nam dwa do trzech lat, ale pierwsze z nich uruchomimy wraz z początkiem nowego roku.

Jakich przykładowych zmian w ramach transformacji cyfrowej mogą spodziewać się Państwa Klienci?

To jak nasza organizacja będzie zmieniać się wewnętrznie dzięki transformacji, istotnie przełoży się na to, jak odbierać nas będą Klienci i jakie korzyści im to przyniesie. Jedną z inicjatyw w ramach transformacji jest rozwój dedykowanej im platformy BESTonline. To dzięki niej o każdej porze i z każdego miejsca Klient może sprawdzić swoje zobowiązania w BEST i jednocześnie zarządzać nimi w łatwy, wygodny i bezpieczny sposób. Obecnie pracujemy nad rozbudową funkcjonalności platformy tak, aby istotnie zwiększyć komfort Klientów podczas realizacji procesów samoobsługowych.  Wygoda kontaktu klienta z nami to nasz priorytet. Chcemy, aby na każdym etapie współpracy z BEST Klient był przekonany, że dostaje najlepsza obsługę, pełne zaangażowanie oraz najlepsze rozwiązanie jego sytuacji finansowej.

Nowe technologie to przyszłość każdej branży, Wbrew pozorom usługi finansowe potrzebują wielu zaawansowanych rozwiązań technologicznych – począwszy od kontaktu z Klientem, przez bieżące działania operacyjne, po procesy decyzyjne wspomagane przez sztuczną inteligencję. Nasza branża aktywnie wykorzystuje oprogramowania, systemy operacyjne, platformy komunikacyjne, robotyzację.

Kiedyś Klient czekał na odpowiedź na pismo 2 do 3 tygodni. Dziś naszym celem jest, aby tę odpowiedź otrzymał jeszcze tego samego dnia. Ideał, do którego dążymy to czat, który pozwoli na uzyskanie odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Chcemy, aby Klient korzystając z platformy do samoobsługi swojego zadłużenia, mógł zapoznać się ze swoją sytuacją finansową, miał pełen wachlarz opcji spłaty do wyboru i znał swoje prawa i z nich korzystał. Obecnie dla wielu młodych ludzi rozmowa z żywym człowiekiem, szczególnie na temat zadłużenia jest krępująca. Przejście na neutralny model kontaktu zwiększa komfort Klienta, gwarantując nadał w pełni profesjonalną obsługę.

W jakim kierunku rozwija się firma BEST?

Tak jak wspomniałem, pod względem technologicznym zmierzamy w kierunku większej efektywności oraz nowoczesności procesów. Pod względem biznesowym myślimy o istotnym wzroście udziału w rynku polskim, ale i zwiększeniu zasięgów działania poza granicami. Stawiamy na przyspieszenie rozwoju na rynku włoskim. Docelowo myślimy też o innych rynkach. Kluczowym miernikiem naszego rozwoju jest również nasza efektywność, czyli mówiąc wprost - rosnący sukcesywnie poziom spłat portfeli. Pracujemy również nad kolejnym prospektem emisyjnym, aby zapewnić sobie źródła finansowania. Jednym słowem, przyspieszamy – idziemy ambitnie do przodu.

Pod względem biznesowym myślimy o istotnym wzroście udziału w rynku polskim, ale i zwiększeniu zasięgów działania poza granicami. Stawiamy na przyspieszenie rozwoju na rynku włoskim. Docelowo myślimy też o innych rynkach. Kluczowym miernikiem naszego rozwoju jest również nasza efektywność, czyli mówiąc wprost - rosnący sukcesywnie poziom spłat portfeli. Pracujemy również nad kolejnym prospektem emisyjnym, aby zapewnić sobie źródła finansowania. Jednym słowem, przyspieszamy – idziemy ambitnie do przodu.

Czy trudno jest stworzyć i prowadzić firmę, która jest atrakcyjnym partnerem dla wszystkich swoich interesariuszy?

Budowanie pozycji naszej firmy to ogrom doświadczeń i wyzwań przy stale rozwijającym się otoczeniu biznesowym, ale też satysfakcja. Przypominam, że istotą naszego biznesu jest niesienie pomocy w spłacie zadłużenia Klientom, którzy znaleźli się w niekomfortowej sytuacji finansowej. Naszymi kluczowymi wartościami są wiedza, etyka i skuteczność. Jest to fundament, na którym budujemy naszą firmę każdego dnia. Czy jest to trudne? Przede wszystkim jest to konieczne, ponieważ aby być skutecznym w biznesie, musimy kierować się standardami etycznymi, których Klienci od nas oczekują,

W przyszłym roku minie 30 lat istnienia BEST, nasza spółka jest notowana na GWP od 1997 roku. To kilka dekad funkcjonowania na rynku w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. W 2017 roku weszliśmy na rynek włoski, gdzie aktywnie pozyskujemy portfele wierzytelności do samodzielnej obsługi. Jesteśmy członkiem i współzałożycielem Związku Przedsiębiorstw Finansowych oraz współtwórca i moderator Zasad dobrych praktyk ZPF.

Wysokie notowania firmy, to oprócz świetnego biznesplanu, także pracownicy. Co czyni BEST atrakcyjnym pracodawcą na lokalnym, ale i ogólnopolskim rynku?

Obecnie zatrudniamy ponad 600 osób w naszych biurach w Gdyni, Elblągu i Mediolanie. Duża część pracuje zdalnie. W ostatnich miesiącach zostaliśmy laureatem Pomorskiego Gryfa Gospodarczego w kategorii Lider Rozwoju Kompetencji. W naszym teamie jest szereg osób związanych z Organizacją od wielu lat. Myślę, że atrakcyjność BEST jako Pracodawcy jest składową wielu czynników. To, co często wskazują sami Pracownicy jako wartość naszej Organizacji, to atmosfera pracy, wzajemna życzliwość, otwarta komunikacja i współpraca oparta na bieżącym feedbacku. Obserwuję jednak, że naszych Pracowników łączą nie tylko wspólne cele biznesowe, ale i te same pasje czy zaangażowanie w działania charytatywne. Z radością i satysfakcją przyglądam się naszym Pracownikom, którzy z podobną determinacją sięgają po realizację zawodowych celów, jak i organizują przedświąteczną zbiórkę na potrzeby podopiecznych domu dziecka, remontują mieszkania na rzecz jego wychowanków, oddają krew, czy włączają się w zbiórki dla uchodźców z Ukrainy. Często powtarzam, że BEST to przede wszystkim ludzie, ich unikatowy potencjał, otwarte umysły i wzajemna życzliwość.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama