Niedawno zapowiadaliśmy, że władze miasta przymierzają się do zmiany wysokości opłata w strefie płatnego parkowania. I że zostawienie samochodu na kilka godzin w Gdańsku może kosztować kierowców tyle... co obiad. Teraz już jest pewne, że to nie żart. I od 1 lutego wchodzi nowa taryfa opłat za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Zmiany stawek dotyczą również kart opłat zryczałtowanych i opłaty dodatkowej.
CZYTAJ TEŻ: Parkowanie w Gdańsku w cenie obiadu? Kierowcy odczują nowe stawki
Jak tłumaczą władze miasta - wzrost cen opłat spowodowany jest przede wszystkim koniecznością utrzymania poziomu rotacji, który systematycznie spadał ze względu na niezmieniającą się od lat wysokość opłat. Opcję tańszego parkowania uzyskają natomiast posiadacze Gdańskiej Karty Mieszkańca.
Podwyżka za parkowanie w Gdańsku. Ile więc trzeba będzie zapłacić?
Najmocniej uderzy nas po kieszeni parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Do 31 stycznia 1 godzina postoju kosztowała 5,50 zł, od 1 lipca będzie kosztować 7,50 zł. W górę idzie tez każda kolejna godzina parkowania. Za drugą godzinę trzeba będzie zapłacić aż 9 zł, a za trzecią 10,80! Od czwartej godziny „łaskawie” ceny mają wrócić do wysokości kosztów pierwszej godziny, a więc do 7,50 zł.
W strefie płatnego parkowania godzina postoju z 3,90 rośnie do 5 zł. Za drugą godzinę zapłacimy już 6 zł, za trzecią 7,20, a powyżej 4 godzin wracamy do 5 zł za godzinę.
Zmiany stawek dotyczą również opłat zryczałtowanych – dla mieszkańców oraz dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, szczególnie w przypadku posiadania większej liczby pojazdów. Podwyżki nie obejmują tylko mieszkańców posiadających karty opłaty zryczałtowanej dla jednego pojazdu. Pozostanie ona na poziomie 10 zł miesięcznie i 120 zł rocznie.
Włodarze miasta te zmiany bolesne dla kierowców tłumaczą tak: Stawki opłat za parkowanie w Gdańsku pozostawały niezmienne od 2020 roku. W tym czasie wzrosły ceny wielu produktów i usług, w tym także tych związanych z transportem, m.in. ceny paliwa, a także biletów tramwajowych, autobusowych i kolei SKM. Warto odnotować również rosnący od lat poziom płacy minimalnej. Dlatego w celu zachowania konkurencyjności transportu publicznego, a także, zapobiegnięcia spadkowi rotacji na miejscach postojowych, opłaty za parkowanie podniesione zostały o ok. 30% w stosunku do obowiązujących cen.
Napisz komentarz
Komentarze